הטפת דם ברית? הבהרה מרגיעה מבית הגרי"ש אלישיב

בעקבות הסערה - הבהרה: סערה גדולה קמה לה בציבור החרדי, בעקבות פסק ההלכה של פוסק הדור, מרן הגרי"ש אלישיב, לפיה, ישנם רבים שצריכים לעבור הטפת דם ברית * "הגיעה לפניי שאלה על מקרה מסויים, ועניתי על מקרה מסויים, אבל אין ללמוד מכאן על שאר המקרים", אמר הגרי"ש למקורבו

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגרי"ש אלישיב (פלאש 90)

בעקבות הסערה - הבהרה: סערה גדולה קמה לה בציבור החרדי, בעקבות פסק ההלכה של פוסק הדור, מרן הגרי"ש אלישיב, לפיה, ישנם רבים שצריכים לעבור הטפת דם ברית.

פסק ההלכה של הגרי"ש שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", ניתן בעקבות מקרה שהוצג בפניו, על תינוק שנולד 20 דקות לאחר השקיעה ביום שני, ונימול - בהוראת האדמו"ר של המשפחה, שבוע אחרי זה, ביום שני, כשיטת רבינו תם בעניין זמני השקיעה.

הגרי"ש שמע זאת והשיב כי "זה איסור ממש. קיבלו שהדין לא כר"ת. זה איסור דאורייתא".

בפני הגרי"ש צויין כי ישנם מאות חסידים שנימולו כשיטת ר"ת. "ואם יש אלפי חסידים, מה יש", תהה הרב אלישיב, שנשאל האם הם צריכים הטפת דם ברית, והשיב כי "לפי הדין וודאי שצריך".

השואל, הוסיף ואמר, "אבל הוא חסיד", והגרי"ש, לא הבין את פשר ההערה. "מה חסיד", הוא תהה, "חסיד לא מקיים את התורה? נתקבל הלכה פסוקה לא כר"ת".

הפרשן לענייני חרדים, אבישי בן-חיים, דיווח על הפסק מעורר הסערה בערוץ 10, והביא בשמו של ר´ חיים כהן, מקורבו של הגרי"ש אלישיב, הבהרה מרגיעה בנושא הזה.

ר´ חיים כהן הבהיר כי שאל את הרב באופן ישיר לגבי הפרסומים סביב החיוב להטפת דם הברית, והגרי"ש אלישיב השיב כי "הגיעה לפניי שאלה על מקרה מסויים, ועניתי על מקרה מסויים, אבל אין ללמוד מכאן על שאר המקרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר