פרובוקציה חיובית: חילונים יקיימו "מצעד אהבה" בבני-ברק

חילונים ודתיים רבים צפויים להשתתף היום במה שזוכה לכינוי "מצעד האהבה" שיצא מרמת-גן לרחובות העיר בני-ברק. הפעם לא מדובר בפרובוקציה, אלא במצעד בו ינסו כל הפלגים להתאחד סביב המושג ואהבת לרעך כמוך. בתנועה הציונית דתית רעננים שישתתפו במצעד אומרים "יחד נאמר ונראה שחילונים, דתיים וחרדים - כולנו אחים"

יוסף פאר | כיכר השבת |
סוף לאיבה? (פלאש 90)

חילונים ודתיים רבים צפויים להשתתף היום במה שזוכה לכינוי "תהלוכת האהבה". הפעם לא מדובר בפרובוקציה, אלא בנסיון לחבר בין הקצוות בעם.

הצועדים יצאו מאיצטדיון רמת-גן בשעות הבוקר ויצעדו לכיוון העיר בני-ברק הסמוכה.

מארגני האירוע חוששים כי למרות הפן החיובי של האירוע, עלולה להיווצר התנגשות בין הצועדים לבין תושביה החרדים של בני בר-, ולכם כתבו בכרוז שהפיצו לקראת המצעד "אנא התלבשו בבגדים צנועים שיכבדו את רגשות התושבים".

האירוע, אותו מארגנת עמותת גש"ר, יערך אומנם מרמת-גן לבני-ברק, אולם מטרת המצעד היא לחבר בין כל חלקי העם, ולא רק בין המגזר החרדי והחילוני, כך לדוגמא באופן נדיר ישתתפו במצעד פעילי התנועות הציוניות דתיות "רעננים" ו-"נאמני תורה ועבודה" שבשנה האחרונה זרם הרבה מאוד דם רע ביניהם.

בתנועת נאמני תורה ועבודה הנחשבת ל"פשרנית" אמרו לקראת המצעד: "על אף כל המחלוקות בין הציבורים השונים, אנו רוצים להעביר מסר של אחדות ואהבה במקום שנאה. מחלוקת לשם שמיים, ולא כנגד".

גם בתנועת "רעננים" שנחשבת דווקא לשמרנית יותר, ובשנה האחרונה ניהלה מאבק כנגד "נאמני תורה ועבודה" - בשל נטילת תקציבים מ'הקרן החדשה לישראל' - אישור את השתתפותם באירוע היום, ואמרו "יחד נאמר ונראה שחילונים, דתיים וחרדים - כולנו אחים"

גם פעילים בקבוצת "חרדים - נעים להכיר" הפעילה ברשת כבר יותר משנה, הודיעו כי בכוונתם לקחת חלק בצעדה.

הכרוז שהופץ לקראת הצעדה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר