מכה לאבוטבול

הבחירות בבית שמש: היועץ המשפטי ערער על התוצאות

היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין הגיש בשעות הצהריים לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על תוצאות הבחירות בעיר בית שמש וביקש מבית המשפט להורות על בחירות חוזרות. וינשטין החליט לערער לאחר שהוצגו בפניו ממצאי חקירת המשטרה על זיופים שנערכו בבחירות (חדשות, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יהודה וינשטיין (צילום: פלאש 90)

בחירות חוזרות בעיר בית שמש? היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין הגיש בשעות הצהריים (רביעי) ערעור על תוצאות הבחירות בעיר בית שמש וביקש מבית המשפט להורות על בחירות חוזרות.

אחרי שבועות של חקירה משטרתית ועדכונים שקיבל היועץ המשפטי לממשלה, בצהריים הוא קיבל את ההחלטה והגיש ערעור לבית משפט המחוזי בירושלים בבקשה לפסול את תוצאות הבחירות בעיר בית שמש, בהם זכה המועמד החרדי משה אבוטבול בראשות העיר.

וינשטיין החליט להגיש את הערעור לאחר שהוצגו בפניו ממצאי חקירת המשטרה על זיופים שנערכו בבחירות.

במידה ובית המשפט יקבל את בקשת וינשטיין הרי שהעיר בית שמש תלך לבחירות חוזרות גם לראשות העיר וגם למועצת העיר.

על פי טענת היועץ המשפטי לממשלה ומשרדו, הממצאים החמורים ביותר שנחשפו בחקירה, מלמדים על ניסיון מתוכנן, מכוון ושיטתי, בהיקף נרחב, לפגוע בטוהר הבחירות ולהשפיע על תוצאותן באמצעות פעילי סיעות שהתחזו לאחרים והצביעו במקומם לסיעה ששלחה אותם ולמועמד המומלץ על ידה לראשות העיר.

"מדובר היה בתופעה רחבת היקף שהייתה ידועה ומוכרת לרבים בחוגים מסוימים בעיר. לפי הראיות שנאספו, הפעילות תוכננה מראש עוד לפני יום הבחירות וכללה שידול של בעלי זכות בחירה למסור את תעודות הזהות שלהם לפעילים. תעודות הזהות נאספו לאחר פניות טלפוניות מוקדמות, באיסוף ישירות מהבתים על ידי הפעילים או באמצעות נקודות איסוף ומפגשים בבתי הכנסת ובמקומות אחרים. ביום הבחירות נערך מבצע לשיגור מתוזמן של המתחזים להצבעה בקלפיות והחזרתן של תעודות הזהות למוקדים ולבעליהם המקוריים".

"לפעילות שיטתית זו ולתוצאותיה נודעת חשיבות מכרעת, בפרט כאשר מדובר במערכת בחירות שבה ההפרש בין שני המועמדים המובילים לראשות העיריה הינו מזערי, כ- 2.7% מכלל הקולות הכשרים על פי הפרסום ברשומות, שהם 956 קולות בלבד" טענו במשרד המשפטים.

יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס להחלטת היועץ המשפטי ואמר: " החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה לבקש בחירות חוזרות בבית שמש, נגועה בפופוליזם זול ורצון לרצות את ההמון הקולני. החלטה זו מגלה שוב כי הדמוקרטיה היא יסוד גמיש, שנועד לשרת רק את השבט הנכון. חבל מאוד שהיועץ המשפטי לממשלה שנחשב לאיש הגון מקצועי וענייני, מושפע מרעשי הרקע שעולים מגורמים אינטרסנטיים, על חשבון הדמוקרטיה והחברה החרדית שניצחה ביושר בבחירות בבית שמש.

"אני מחזק את ידיו של ידידי ראש העיר משה אבוטבול, שהוכיח כי הוא ראש עיר של כל המגזרים, בעבר בהווה ובעזרת השם גם בעתיד".

מוקדם יותר, בשעות הבוקר (רביעי) הוגש לבית המשפט ערעור נוסף על תוצאות הבחירות מטעם אלי כהן והמחנה הציוני בבית שמש, על-ידי עו"ד אריאל ניסים ועו"ד איתן הברמן.

"בפעם הזו סטו הבחירות בבית שמש באורח מהותי מאמת המידה המקובלת בישראל לקיומן של בחירות" נכתב בעתירה, "אין מדובר בשיבושים או בעבירות כפי שנמצאו לא אחת במהלך השנים ברשויות מקומיות, הפעם מדובר בעניין חריג בחומרתו, הן מהבחינה שהוקם מנגנון משומן ומתוחכם לצורך הטיית הבחירות והן מבחינת ההיקף הגדול, כנראה, של מצביעים שהצביעו שלא כדין בהכוונת המנגנון המתואר".

בהמשך הסבר הדברים מפורט: "דומה כי בבחירות האלה, מתמודדים בבחירות בחרו במודע, במתוכנן ובמפגיע באסטרטגיה עבריינית להטיית תוצאות הבחירות. להשגת תכלית זו פעלו הם לזעזע את אדני שיטת הבחירות בבית שמש ולהביא לקריסת המנגנונים שנועדו לשמור על טוהר הבחירות, ובמקביל נקטו בפעילות עבריינית של ממש, מתוכננת ומתוחכמת להוסיף להם קולות שלא כחוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר