רבקה פאלוך, היועצת החרדית של שרון: "הוא העריך לומדי תורה"

שעות לאחר מותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, נזכרת בשיחה עם 'כיכר השבת' העיתונאית רבקה פאלוך בימים בהם שימשה כיועצת לענייני דת של שרון: היה חשוב לו שהציבור החרדי לא יקופח (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אריאל שרון ז"ל (צילום: פלאש 90)

רבקה פאלוך, אשת התקשורת החרדית ששימשה כיועצת לענייני דת במהלך כהונתו של ראש הממשלה אריאל שרון ז"ל, סיפרה הלילה (מוצ"ש) בשיחה עם 'כיכר השבת' על הקשר של שרון לציבור החרדי ויחסו לדת.

"באתי לפני מערכת הבחירות הראשונה שלו למצודת זאב בכדי לסקר את הבחירות ככתבת פוליטית שבכלל היתה נחשבת כמקורבת לנתניהו, ושוחחתי עם מקורביו והתיידדתי מאוד עם אורי שני ואחרים בסביבתו ששמו לב שההערכות שלי מדויקות ונכונות" מספרת פאלוך.

עוד בנושא:

"לאחר הבחירות המשכתי לכתוב, ואז יצרו איתי קשר ושאלו כיצד הרבנים החרדיים יקבלו אשה חרדית כיועצת במשרד ראש הממשלה" מספרת פאלוך, "עניתי שהאדמו"רים והרבנים הינם אנשים פרקטיים, ואם העבודה תעשה בשיתוף פעולה - כמי שבאה לפעול למען החרדים, אז יש לזה סיכוי. בשלב הזה, שאלתי חלק מהח"כים החרדיים וכן רבנים הנחשבים לפוסקים, והם נתנו תשובה חיובית בהחלט".

לאחר תקופה, הוצע התפקיד לפאלוך בצורה רצינית, "קיבלתי טפסים של השב"כ למלאות, וכבר ידעתי שמדובר בעניין רציני" היא נזכרת. "כשהבנתי שזה מתקדם, שלחתי לשאול את האדמו"ר של החסידות אליה אנו משתייכים, וקיבלתי ברכה בלשון הכי טובה שיכולה להיות".

לא כולם אהבו את מינויה של פאלוך ליועצת לענייני דת של שרון: "היו כאלו שמיד תקפו את המינוי מבלי להבין אפילו למה, אך מאידך רבים בירכו והתרגשו יחד איתי".

"הלשכה התעניינה מאוד ביחסי הכוחות בציבור החרדי בין החסידים לליטאים וגם מה משמעותה של ש"ס מספרת פאלוך על תקופת עבודתה בסיביבת ראש הממשלה. "לאחר תקופה, שרון ביקש לדעת מה הם הצרכים האמיתיים והדחופים של הציבור החרדי".

אריאל שרון, סיפור חייו (עריכה: ynet)

"הוא מאוד העריך לומדי תורה", אומרת פאלוך: "הוא אמר לי באופן אישי 'אני לא זכיתי לגדול על ברכי הדת ולא אספיק ללמוד את זה אבל חשוב לי שהציבור החרדי יקבל את מה שמגיע לו ולא יקופח'. כך הוא התנהל גם בדיונים בנושא קיצבאות הילדים או הקיצוצים בתקציבי הסמינרים ותלמודי התורה".

גם בנושאי גיור ומעמדה של הרבנות, דאג שרון שלא תהיה פגיעה אמיתית - לא מבחינה תקציבית ולא מבחינה הלכתית. "הדבר שהכי אפיין אותו, היה חוש ההומור שלו" מספרת היועצת החרדית. "פעם אני זוכרת שנפגש עם הח"כים החרדיים, ולאחר מכן שאל אותי 'אני לא מבין למה הם אומרים לי "אתם" בלשון רבים, האם זה בגלל שאני אדם שמן או גדול. או שזוהי צורת פנייה לחילונים?'. הסברתי לו כמובן, אבל הצחוק שלו היה מרשים".

רבקה פאלוך, שימשה כיועצת של שרון (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של המכון הישראלי לדמוקרטיה)

"פעם אחת אמר לי "אני מבין שזה לא מציאותי ודבר רחוק לגייס את החרדים, אבל מה דעתך שנעשה רעיון מקורי שניקח את בני הנוער כמו בימי התנ"ך שלימדו אותם לירות בחץ וקשת, אולי ניתן להם הכשרה דומה וכך כולם ירגישו טוב עם ההסדר הזה". אמרתי לו האם ראש הממשלה רציני ביוזמה הזאת? אמר לי כי 'לבדוק תמיד אפשר'".

"הוא סיפר לי שבהתמודדות הראשונה של נתניהו כראש ממשלה, הוא היה זה שהלך לאדמו"רים ולרבנים לשכנע אותם כי ביבי הוא אדם טוב שיסייע לציבור החרדי, "סיפרתי שהוא נכד של שושלת רבנים, דיברתי בשבחו ואכן הוא נבחר. אבל מטריד אותי למה הם שאלו אותי איך אני משער שהוא יהיה אחרי שהוא ייבחר, האם הוא יעמוד בהבטחותיו?, ומאוד התפעלתי שהם לא שאלו האם הוא יזמין אותי ללשכה ועל מינויים וג'ובים. הבנתי מה כוחה של המנהיגות הרוחנית החרדית'".

פאלוך בטוחה לסיום, כי אם שרון היה עדיים דמות פוליטית כיום, הרי שהוא לא היה נותן כוח פוליטי ליאיר לפיד. "גם בזמנו היה את טומי לפיד, והוא עדיין שמר עליו יחסית בצורה מינורית" היא אומרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר