הפרובוקציה החודשית

הכותל: 5 נשים שהתעטפו בטלית עוכבו ע"י המשטרה

יממה בלבד לאחר חשיפת "מתווה שרנסקי", הגיעו הבוקר (חמישי) עשרות נשים עם שתי חברות כנסת ממרצ לתפילה של ארגון "נשות הכותל". המשטרה עיכבה חמש נשים לחקירה לאחר שהתעטפו בטלית בעזרת הנשים. אחד המפגינים שהצית ספרים שהכילו לטענתו חומרי כפירה נעצר לחקירה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נשות הכותל (צילום ארכיון: פלאש 90)

הפרובוקציה החודשית: עשרות נשים מארגון "נשות הכותל" הגיעו הבוקר (חמישי) לרחבת הכותל המערבי לתפילת ראש חודש הקבועה שלהן במקום.

בצל הדיבורים על המתווה של יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי, שיסדיר עבורן מקום תפילה בסמוך לכותל המערבי, עיכבה המשטרה חמש נשים לאחר שהתעטפו בטלית בעזרת הנשים בניגוד למנהג המקום ולפסיקת בג"ץ.

עשרות מתפללים חרדים מחו נגד הנשים, המשטרה עצרה אחד מהם לחקירה, לאחר שהצית ספרים שלדבריו הכילו חומרי כפירה.

המפגינים קראו לעבר הנשים "אין לכן חלק באלוקי ישראל. הכותל לא שייך ל'יש עתיד". מנכ"לית ארגון נשות הכותל לזלי זקס שהייתה בין העצורות, השיבה להן: "הכותל הזה לא שלכם, הוא של כולנו".

המשטרה, שהגיעה בכוחות גדולים לכותל המערבי מבעוד מועד, החרימה כבר בכניסה לרחבת הכותל טליתות שנמצאו בתיקי הנשים, אך חלק מהטליתות הוברחו על-ידי הנשים, שחלקן גם הניחו תפילין.

הקריאה בתורה, אותה נהגו הנשים לקרוא מתוך ספר תורה, הוקראה הבוקר מתוך חומש ברחבת הכותל המערבי.

בין הנשים שהגיעו הבוקר לכותל, נראו חברות הכנסת מיכל רוזין ותמר זנדברג ממרצ. עם מעצר הנשים הן ביקשו להתלוות אליהן אך נחסמו על-ידי השוטרים. חברות הכנסת מחו על-כך לאור חסינותן והתאפשר להן ללוות את המעוכבות.

חברת הכנסת תמר זנדברג אמרה כי "יום לאחר שפורסם בקול תרועה מתווה שרנסקי, לרחבה שוויונית בכותל, שולחת ממשלת ישראל את השוטרים לעצור נשים בטלית המעצרים בתפילה היום הבהירו את כנות הצעת המתווה".

חברת הכנסת מיכל רוזין אמרה כי עד שמתווה רנסקי יתממש "יש לאפשר ל'נשות הכותל' להתפלל באופן ראוי ושקט. אין כאן באמת מחלוקת דתית כי אם פוליטית בלבד. מדובר במרחב ציבורי ישראלי שצריך להיות שוויוני לגברים, נשים וכלל הזרמים ביהדות. זה כנראה המקום היחידי בעולם שבו נשים יהודיות אינן יכולות להתפלל בחופשיות".

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ הביע צער על הפרובקציה שקיימו הבוקר קבוצת הנשים, תוך פגיעה קשה ברגשות המתפללים. "בואן הבוקר למרות מתווה הפשרה שמבקש מר נתן שרנסקי לקדם הוא עדות ברורה שכל מטרתן הינה מחלוקת ופגיעה ברגשות, תוך העמקת הקיטוב בעם והפיכת הכותל לשדה מלחמה בין הקנאויות", אומר רב הכותל.

לדבריו, "במקום להביט אל המקום הקדוש הזה כ'אדמת קודש' הם הופכים אותו ל'אדמת מריבה' והתנהגותן במקום הוא אירוע הפגנתי במלוא מובן המילה, תוך ליבוי שנאה ומחלוקת בן אחים. על כולנו בעת הזאת לגנות ולהוקיע אותן, על מנת שנצליח למצוא את המכנה המשותף ולא להבליט את המפריד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר