חוששים ממהפכת היסמין? ישראל היום צינזר את נתניהו מהמכתב של המפגין המצית

הפער בין "ידיעות אחרונות" ל"ישראל היום" מעולם לא היה רחוק כל-כך. הסיקור על המצית מההפגנה החברתית אמש (מוצאי-שבת) בתל-אביב, בעיתונים הגדולים בישראל, חידד שוב את מפת האינטרסים של כלי-התקשורת. וגם: כך העלים "ישראל היום" את שמו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו ממכתב שכתב המצית

ישראל אהרן | כיכר השבת |
(עיבוד: אילוסטרציה)

הפער בין "ידיעות אחרונות" ל"ישראל היום" מעולם לא היה רחוק כל-כך. הסיקור על המצית מההפגנה החברתית אמש (מוצאי-שבת) בתל-אביב, בעיתונים הגדולים בישראל, חידד שוב את מפת האינטרסים של כלי-התקשורת, אבל יותר מכל, את הסילוף על חשבונו של הקורא התמים.

ב"ישראל היום" הלכו הבוקר (ראשון) רחוק מידי וצינזרו את שמו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו ממכתבו של האיש שהצית את עצמו בהפגנה החברתית בתל-אביב (תצלום מצורף). מתחת לתמונה נכתב: "קטעים מהמכתב"... 

,,הפרסום ב"ישראל היום". שמו של ביבי צונזר
,,המכתב המקורי

הכותרת על המצית מתפרסמת ככותרת שניה (כותרת ראשית עוסקת במעצר של המחבל בקפריסין). הכותרת: "גבר הצית את עצמו בהפגנה; מצבו קשה".

וכך נכתב בכותרת משנה: "גבר בן 46 מחיפה, המוכר לרשויות הרווחה, שפך על גופו בנזין והצית את עצמו לעיני המפגינים בתל-אביב. הפיץ מכתב: "אין לי כסף לתרופות, המדינה השאירה אותי בחוסר כל"; ניסה להתאבד בעבר. פונה לבית-החולים עם כוויות ב-80% מחלקי גופו. כ-8,000 הפגינו במלאות שנה למחאה".

וכך זה ב"ידיעות אחרונות": ההצתה הדרמטית, איך לא, היא הכותרת הראשית: "מחאה בוערת". מעל הכותרת נכתב: "מפגין הצית את עצמו".

בכותרת משנה נכתב: "משה סילמן אושפז אמש במצב קשה אחרי שהעלה את עצמו באש בהפגנה למען צדק חברתי. מאשים במכתב את נתניהו ושטייניץ: עברתי אירוע מוחי, והמדינה השאירה אותי בחוסר כל, בלי סיוע בשכר דירה".

התמונה שצורפה לכותרת, מחרידה. גופו בוער, בעיקר באיזור החזה. בקצה העליון של התמונה נראים ידיים של מפגינים מנסים לכבות את המצית. 

שמתם לב להבדלים: מפגין הפך לגבר בלבד, הפגנה חברתית הפכה ל"הפגנה" בלבד, נתניהו ושטייניץ (אותם האשים המפגין) נעלמו כליל מהשער, וניתן דגש לעובדה שבעבר המצית ניסה להתאבד, כשהמטרה לתת תחושה לקורא שמדובר באדם הזוי ותמהוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר