דרמה במירוץ לנשיאות

המרוויחה הגדולה מפרישת פואד בן אליעזר: דליה איציק

עם פרישת ח"כ בנימין בן אליעזר מהמירוץ לנשיאות בשל החקירה נגדו, מי שמתחזקת בצורה דרמטית ממבחינת קולות החרדים היא הח"כ לשעבר דליה איציק. גורם חרדי: "אנחנו מקווים שזה יהפוך למאבק אופוזיציה-קואליציה, שכולם יתאחדו סביב דליה איציק, היא צריכה להיות המועמדת של הציבור החרדי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
דליה איציק (צילום: פלאש 90)

הדרמה במירוץ לנשיאות המדינה: שעות לאחר הודעתו של ח"כ בנימין בן אליעזר על פרישתו מהמירוץ לתפקיד נשיא המדינה, מתברר כי המרוויחה הגדולה מהפרישה היא יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק שצפויה לזכות בקולות החרדים, מלבד ח"כ יעקב ליצמן.

עם צאת השבת קבלו חברי הכנסת החרדים בתדהמה את ההודעה על פרישתו של בן אליעזר מהמירוץ, וזאת לאור העובדה שלא מעט מהם תכננו בעוד שלושה ימים לשלשל פתק עם שמו לקלפי במליאת הכנסת.

כעת, עם פרישתו של פואד, מי שמתחזקת בצורה דרמטית ממבחינת קולות החרדים היא ח"כ לשעבר דליה איציק, חברי כנסת מ'יהדות התורה' ומש"ס מתעבים את האפשרות לתמוך ברובי ריבלין לתפקיד הנשיא, בש"ס יש הטוענים כי הוא בז למזרחים וב'יהדות התורה' רומזים כי הוא "נציג השלטון הגוזר גזירות על עולם התורה והעניים בארץ ישראל".

בכיר במפגלות החרדיות אמר הערב (מוצאי שבת) ל"כיכר השבת": "אנחנו מקווים שזה יהפוך למאבק של אופוזיציה קואליציה, שכולם יתאחדו סביב דליה איציק, היא צריכה להיות המועמדת של הציבור החרדי, היא עדיפה עלינו כעת, היא זו שתגן על הציבור החרדי מפני ההשמצות והמתקפות נגדנו".

בזמן שביהדות התורה ברור שלאיציק יש כמעט רוב, בש"ס טרם ברור מה תכריע מועצת חכמי התורה של התנועה שצפויה להתכנס מחר, ההערכה היא כי בסופו של דבר יעניקו הרבנים חופש הצבעה לחברי הכנסת, וזאת בשל החלוקה בתמיכה בתוך חברי הכנסת של הסיעה בן רובי ריבלין לדליה איציק.

ח"כ בש"ס אמר בסוף השבוע ל"כיכר השבת" כי מוטב שלא לתמוך בראובן רובי ריבלין לתפקיד: "אם תקחו את כל מה שרובי עשה לחרדים ולשכבות החלשות זה לא רבע אחוז ממה שמנסים להאשים את דליה איציק, לכו תחפשו בארכיון הכנסת". הח"כ הבכיר הוסיף ואמר: "ריבלין הוא אדם שבז לספרדים, אנחנו לא שוכחים שאנחנו מייצגים את הספרדים".

ח"כ ב'יהדות התורה' אמר בשבוע שעבר ל"כיכר השבת": "אני לא רואה את עצמי מצביע למי שהרים את ידו בעד חוק הגיוס, במיוחד שמדובר בריבלין שהגיע במיוחד לארץ בכדי להצביע לחוק, יום קודם היתה הצבעה נוספת וריבלין לא הגיע, בחוק הגיוס הוא דאג לנחות בארץ ולהצביע, עבורו אני אצביע?"

מי שעדיין תומך בכל מחיר בריבלין הוא ח"כ יעקב ליצמן שזוכה למתקפה מבכירים ב'יהדות התורה' שאמרו ל"כיכר השבת": "לא מאמינים שליצמן יעשה זאת אחרי כל הגזירות שריבלין הצביע בעדם בוועדת הכספים.. ריבלין תמך בתקציב המדינה שחתך לאלפי משפחות את קצבאות הילדים וקיצוץ נורא בכוללים, הוא תמך בגיוס ובסנקציות הפליליות ואנחנו נתמוך בו?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר