יווצאים לקרב

המתווה לגיוס בני ישיבות: סנקציות כלכליות חריפות

המאמצים להרכבת ממשלה חדשה נמשכים. בצהריים ישובו נתניהו, לפיד ובנט וייפגשו. בנתיים מתברר כי במתווה לגיוס בני הישיבות הוחלט על הטלת סנקציות כלכליות חריפות על תלמידי הישיבות שיבחרו להמשיך ולשקוד על התורה. ביניהם: איסור יציאה מהארץ ואיבוד מענקים וקצבאות (חדשות, חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יוצאים לקרב: המאמצים להרכבת ממשלה חדשה נמשכים כל העת. לאחר פגישתם הלילית של נתניהו, לפיד ובנט שנמשכה כשעתיים, נפגשו צוותי המו"מ עד 4:00 לפנות בוקר. בצהריים, בשעה 12:00, ישובו נתניהו, לפיד ובנט וייפגשו.

הצדדים אמנם מדווחים על התקדמות במגעים, אך עדיין נותר להם להחליט באופן סופי על המתוווה לשוויון בנטל, על מספר השרים בממשלה ועל חילוקת התיקים והוועדות בכנסת.

אמש, נסובה עיקר המחלוקת בין הצדדים על סוגיית השוויון בנטל ומציאת מתווה מוסכם על המפלגה החילונית של יאיר לפיד, שתביא לגיוס המוני, לדעתם, של החרדים.

לפי הדיווח ב'מעריב', מתבררות כעת הסנקציות שיוטלו על אלפי בני הישיבות שיבחרו להמשיך ולשקוד על לימוד התורה, ויסרבו להתגייס לצבא.

חבילת הסנקציות שעליה החליטו השלושה, זהה כמעט לחלוטין למסקנות ועדת פלסנר, להן התנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם המפלגות החרדיות.

על-פי הדיווח, אמנם הסנקציות הפליליות נגד אלו שלא ישרתו לא ייכללו במתווה הסופי, אך הוחלט על הטלת סנקציות כלכליות חריפות וחמורות.

בין היתר, תיאסר יציאה מהארץ למי שיבחר שלא לשרת, ישללו נקודות הזיכוי במס הכנסה והקצבאות, מענקים ופטורים מתשלום ישללו גם הן למעט קצבאות הבסיס שמקבלים מהביטול הלאומי. בנוסף יבוטל מעמד האברך בביטוח הלאומי.

לפי הדיווח, הישיבות שיתברר כי תלמידיהן מתחמקים משירות יתמודדו עם פגיעה משמעותית בתקציביהן.

בנתיים, ממשיכים אנשי הליכוד ואנשי יש עתיד להתעמת סביב קבלת תיק החינוך. בליכוד מתעקשים להשאיר אותו בידיהם אך גם ביש עתיד לא מוכנים לוותר.

לפי הדיווח ב'מעריב', ההתעקשות של הליכוד היא בשל לחץ כבד של חברי הכנסת החרדיים שמופעל עליהם להשאיר את התיק בידיהם מאחר והוא חולש על חלקים משמעותיים מתקציב הישיבות.

"בליכוד מבינים שלא כדאי להם לקרוע איתנו את הקשר באופן מוחלט, אם הם מעוניינים להשאיר פתח לשיתוף פעולה בעתיד, ולכן הם עושים ככל יכולתם על מנת להשאיר את משרד החינוך בליכוד", הסבירו בכירים ביהדות התורה.

בתוך כך, גם סוגיית מספר השרים בממשלה עדיין לא נפתרה בין הצדדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר