מבוכה לשר החינוך

הסטודנטים החרדים יוצאים למאבק: השר פירון מוחרם

ביום ראשון הקרוב מקיימים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית 'אונו' בירושלים טקס הענקת תארים לבוגרי הפקולטות למשפטים ולמנהל עסקים, אל הטקס הוזמן בין היתר שר החינוך שי פירון, אך כעת הסטודנטים החרדים החליטו להחרים את הטקס בשל השתתפות פירון אותו הם מאשימים בלחימה בעולם התורה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מוחרם. שר החינוך שי פירון (צילום: פלאש 90)

הסטודנטים החרדים מאיימים להחרים את טקס סיום לימודיהם בשל השתתפותו של שר החינוך שי פירון הפוגע בעולם התורה.

ביום ראשון הקרוב מקיימים בקמפוס החרדי של הקריה האקדמית 'אונו' בירושלים טקס הענקת תארים לבוגרי הפקולטות למשפטים ולמנהל עסקים.

מארגני הטקס לא לקחו בחשבון את עוצמת ההתנגדות הקיימת בקרב הציבור החרדי לחברי הממשלה הנוכחית ואל הטקס הוזמנו ראש העיר ניר ברקת לצד יו"ר ש"ס אריה דרעי ושר החינוך הרב שי פירון שאף יישאו דברים.

אלא שבימים האחרונים החלה להתגלגל במסדרונות הקמפוס עצומה של סטודנטים חרדים המודיעים כי בשל השתתפותו של שר החינוך שהינו מראשי מפלגת 'יש עתיד' שאחראית ואשמה לפגיעה הקשה בעולם התורה ובחינוך החרדי הרי שהם בוחרים "להחרים" את הטקס ומעדיפים לקבל את התעודות בחדר המזכירות.

הסטודנטים הפיצו קול קורא בו נכתב כי "מר פירון נלחם בעולם התורה ושם לו למטרה למוטט אותו ולהעמיק את השסע החברתי במדינה כשבנוסף הוא רודף את בנינו ובנותינו בניסיון לשנות את אורחות חייהם בכפיית ערכי לימוד המנוגדים לדרך התורה".

חלק מהסטודנטים הודיעו כי ישתתפו בטקס אך יבחרו לצאת ממנו בשעה שפירון יישא את דבריו. "זו נבזות לתת למי שרודף את עולם התורה במה מכובדת שכזאת", אומר ל"כיכר השבת" אחד הסטודנטים הלומדים במקום.

ל"כיכר השבת" נודע כי בעקבות החרם שר החינוך שי פירון שוקל לבטל את השתתפותו. מנגד, בהנהלת הקמפוס מנסים להבין מהיכן נפל עליהם החרם המדובר.

ה"קול קורא" של הסטודנטים החרדים (צילום: כיכר השבת)

בלשכת שר החינוך סרבו להגיב אולם גורמים הקשורים לקיום הטקס מציינים כי מדובר בדרישה של קומץ סטודנטים בלבד וכי הם אינם מייצגים את דעת הרוב.

העיתונאית סיון רהב מאיר, התייחסה לסיפור בדף הפייסבוק שלה וכתבה כי "בעיני זה עצוב. עצוב וצפוי. יש עתיד חייבת ללמוד שאי אפשר להתנשא ולאיים וגם לקדם באמת. או או. באנו לשנות? באנו לקחת אחורה מציאות של שיתוף פעולה שכבר קיים. וזה יותר מהותי ועגום אפילו מכל טעויות הפייסבוק המביכות של לפיד. אלה החיים האמיתיים שלנו ביחד".

יאיר טיילור, פעיל בפרויקט דוסים להסברה חרדית, אומר כי זו ההוכחה שמר פירון (קראו לי הרב) פתח במלחמת חורמה נגד כלל הציבור החרדי, ולא רק נגד האברכים. עורכי הדין המתנגדים להשתתפותו של שר החינוך מעוניינים לפרנס את משפחתם בכבוד ולפתח קריירה, אבל לא רוצים בשום אופן לשנות את אורח חייהם והשקפתם.

"על השר פירון לזכור כי הוא שר של כולם, ולא רק של תת המגזר שהוא מייצג. חוסר האימון המוחלט מצד הציבור כלפיו מעיד כאלף עדים שאפשר להרוס במאה ימים מה שבנינו במשך שישים שנה", אומר טיילור.

דעת אחד הסטודנטים כפי שהופצה במייל
ההזמנה לטקס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר