ראיון לוחמני

משי זהב פותח פה: הסיקריקים ילדים עלובים, צריכים טיפול

ערב השנה החדשה, מסכם יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, את השנה החולפת ויורה לכל הכיוונים ● הסיקריקים? "בדיחה עלובה. לא סבלתי מהם, הם סבלו ממני" ● על חברי-הכנסת החרדים: "התוצאות שהשיגו נראות מאוד עלובות" ● על מאבק ארגוני ההצלה: "החרדים באמת יכולים להתחרות במד"א?" (ארץ)

על השנה החולפת: "מבחינת הישגים, מחאת האוהלים השיגה בשבועיים את מה שהנציגים החרדים לא השיגו ב-66 שנים. כשאנחנו יוצאים עם בשורה שהשגנו עוד שישה שקלים לאברך, זה נראה עלוב מאוד".

על הסיקריקים: "לא סבלתי מהם, הם סבלו ממני. זו בדיחה עלובה. מישהו המציא אותם יש מאין, והוא לקח אותם למגרש שבו הם חזקים - הפשקווילים. בסך הכל מדובר בחמישה נערים. צריך לדעת איך לטפל בהם כמו שמטפלים בילד מופרע - נותנים לו שתי סטירות. צריך לבודד אותם, לדבר בשפה שלהם".

על מאבקי ארגוני ההצלה החרדים: "עם כל הכבוד, אי אפשר להשתוות למד"א. אם חס ושלום יהיה אירוע גדול, כמו אסון ורסאי, אנחנו יכולים להתחרות במד"א? אם יקרה במירון משהו, אנחנו יודעים לטפל? לא צריך לקפוץ מעל הגובה האמיתי שלנו".

על אומן: "מי שלא היה שם, לא יבין על מה מדובר. לפני הפעילות שזק"א עושה שם כארגון, יש שם אווירה מיוחדת שקשה לפענח אותה. כשאתה מגיע לאמירה של התיקון הכללי בחצות, אתה רואה יהודים - מכל גווני הקשת, יחד, אומרים תהילים. אתה רואה את ההתפרצות של השירה. אין לתאר במילים".

(מראיין: יוסי פוקס, צילום ועריכה: קובי ישעיהו)

עוד בפרויקט "תחל תשע"ב" של כיכר השבת
• הרב יהודה דרעי על באר-שבע שאחרי רצח הבבא אלעזר
• מנחם זיגלבוים על חשבון הנפש, ערב השנה החדשה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר