בלעדי ל'כיכר השבת'

הסמח"ט למקורביו: "אם ידיחו אותי, אעבור להתעסק בחינוך"

זה סופי: סגן אלוף שלום אייזנר, שהכה מפגין אנרכיסט, יודח מתפקידו בצה"ל. בשיחה עם מקורביו הבוקר, אמר אייזנר: "אני לא חושש מהדחה, אם יחליטו להדיח אותי, אעבור להתעסק בחינוך ילדי ישראל". בנוגע לתקרית, התבטא: "אני לא משרת את התקשורת, אלא את עם-ישראל" (חדשות, צבא וביטחון)

מנחם כץ | כיכר השבת |
הסמח"ט אייזנר, היום (צילום: כיכר השבת)

סגן אלוף שלום אייזנר, שהכה בתחילת השבוע מפגין אנרכיסט מדנמרק, הודח מתפקידו בצה"ל על-ידי הרמטכ"ל בני גנץ.

אייזנר, הנתון תחת מתקפה תקשורתית בישראל ובעולם, אמר בשיחות פרטיות עם מקורביו הבוקר (רביעי): "אני לא חושש מהדחה, אם יחליטו להדיח אותי, אעבור להתעסק בחינוך ילדי ישראל".

על התקרית עצמה, התבטא אייזנר: "אני לא משרת את התקשורת, אלא את עם-ישראל".

אייזנר הוסיף ואמר כי "כל ימי שירתתי את עם-ישראל".

"מכיר את האנרכיסטים האלה"

בהקלטות שפורסמו אמש בערוץ 10, אמר אייזנר: "שברו לי את היד, אבל כל הסיפורים האלה לא מעניינים את הרמטכ"ל ואלוף הפיקוד".

הוא תקף את המפגינים המתפרעים: "אנחנו מכירים את ההיסטוריה של האנרכיסטים האלה, הם באו עם מקלות ושברו לי את היד אבל את זה לא יספרו ולא יצלמו.. זה עימות של שתי דקות, אז נכון שכמה תמונות שם נראות רע אבל בסוף השתמשתי בנשק בצורה קרה, כמקל.

"לא הרגתי אף אחד ולא סיכנתי חיים של אף אחד. כדי לעמוד במשימה וכדי לשמור על החיים של החיילים שלי, התחושה שלי שהמפגינים עצמם אמרו אחרי שרק בגלל שהסמח"ט התנהג ככה, הם הפסיקו את ההפגנה".

צה"ל: "לא בכדי קם קול זעקה"

קצין החינוך הראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, התייחס היום (שלישי) באגרת ששיגר לכלל מפקדי וחיילי צה"ל לאירוע החמור במהלכו הכה סמח"ט הבקעה, סא"ל שלום אייזנר, מפגין במהלך הפרת סדר. בעקבות האירוע, שממצאי התחקיר שלו הוגשו היום לעיון הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, הושעה סא"ל אייזנר ונפתחה חקירת מצ"ח נגדו.

תא"ל שרמייסטר הדגיש כי היות ותחקיר האירוע טרם הושלם הרי ש"אל לנו לחרוץ את דינו של המפקד בטרם יתבהרו הנתונים". עם זאת, קח"ר הדגיש כי "לא בכדי קם קול זעקה בעקבות האירוע. תורת הלחימה של צה"ל, מדיניות הפעלת הכוח שלו ונורמות ההנהגות, נשענות על תשתית ערכית ומוסרית איתנה הבאה לידי ביטוי בערכי רוח צה"ל, בדגש על כבוד האדם, טוהר הנשק וחיי אדם".

{{{http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=uL-GmYBNDqY&oref=http%3A%2F%2Fs.ytimg.com%2Fyt%2Fswfbin%2Fwatch_as3-vflF75dGN.swf&has_verified=1}}}

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר