הסתה שלוחת רסן

העוזרת של השר כץ: "לא רוצה לממן את החרדים"

המערכה בבית שמש הוכרעה אך יש מי שמתקשה להשלים עם זה. קטי שטרית, ראש לשכתו של השר ישראל כץ, היא אחת הפעילות בקריאה לחלוקת העיר שאומרת כי היא לא מוכנה להמשיך לממן את החרדים, לא פחות. בסיעות החרדיות זועמים: "תקדים שערורייתי בו ראש לשכת שר פועלת נגד החרדים" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר ישראל כץ (צילום: פלאש 90)

הבחירות בעיר בית שמש הוכרעו זה מכבר, הציבור החרדי והדתי אמר את דברו, משה אבוטבול הוא ראש העיר הנבחר, גם המועמד המפסיד אלי כהן הודה בניצחון, אך כנראה שיש כאלה שרוצים בכל מחיר לפלג את העיר.

עשרות בודדות מהם אף יצאו אמש להפגין בדרישה לחלק את העיר, בית שמש הישנה לחילונים ובית שמש החדשה לחרדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנתיים מתנגד להצעה, אך למרות זאת, פעילים בכירים במפלגת "הליכוד" דוחפים לפילוג העיר, תוך כדי השתלחות והסתה פרועה נגד המגזר החרדי כולו בעיר.

אחת התומכות, ולמעשה אחת מאלו שעומדות מאחורי המאבק לפילוג בית שמש, היא קטי שטרית, ראש המטה של שר התחבורה ישראל כץ.

בדברים שכתבה השבוע שטרית היא מספרת מה הפתרון לבית שמש לפי השקפתה: "הפרדת רשויות זה הפתרון, מערכת הבחירות בעיר בית שמש הוכיחה, חייבים הפרדת רשויות, אין מנוס אין פתרון אחר".

היא האשימה את אבוטבול וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "ההקצנה באה ממנו מתהליך קבלת ההחלטות שלו ומדרך הניהול שלו, מחוסר העניין שלו בציבור שלנו, לא נעשה מטעמו שום מאמץ אחר, לא הציבור החילוני והדתי לאומי פתח במלחמת דת, המושג הזה הוטבע אצל אבוטבול וחבריו. העיר נמצאת במצב של רעידת אדמה ,בנקודת אל חזור, אסור שצעירי העיר יאבדו תקוה, אסור שאנשיה הוותיקים יעזבו את העיר, כל אחד ואחת מאיתנו צריך לפעול!".

"יש פתרון! לא מוכנה לממן אותם, רוצה להחזיר לעיר את התקוה", משתלחת שטרית בציבור החרדי.

על פעילותה במאבק כתבה שטרית: "אני נרתמת, אני פועלת ואפעל, יש ישובים במדינה המונים 5000, והם עצמאים, שלא יבלבלו לנו את המוח שלא מפרדים רשויות הפרידו ומפרידים אנחנו לא סוג ב' הוכחנו לכולם שמי שמאמין לא מפחד! מפסיקים לשתוק - פועלים!".

בסיעות החרדיות זועמים ואומרים ל"כיכר השבת" כי "מדובר בתקדים שערורייתי ובו ראש לשכת השר פועלת בראש החץ נגד הציבור החרדי. לא יתכן שראש לשכה של שר בכיר מהליכוד שמתיימר בקשר טוב עם הציבור החרדי, ינקוט עמדה פוליטית שכזאת ויפעל בכל דרך נגד הציבור החרדי ותושבי בית שמש".

לדבריהם, נודע להם על מעורבותה של קטי שטרית לא מהיום, אך מעורבותה הפעילה הנמשכת גם עתה לאחר שהבחירות החוזרות הוכרעו, והיא זו שחותרת בכל הכוח שיפרידו את העיר לציבור החילוני ולציבור החרדי: "אילו המצב היה הפוך ואלי כהן היה מנצח, גם אז היא הייתה פועלת לשם כך?".

בלשכות חברי הכנסת החרדיים זועמים על מעורבותה ובעיקר כי היא "לא מוכנה לממן אותם" ואומרים: "אנו נדרוש מהשר כץ הבהרות. האם היא עושה זאת מטעמו כראש לשכתו, או שהיא רק מנצלת את מעמדה ופועלת כך. אנו יודעים שגם בנה פעיל מאד נגד החרדים בעיר, אך היא כראש לשכת שר התחבורה שתפעל נגד החרדים והשר כץ יחריש? יש גבול. לא שייך להפריד בין הדברים. היא ראש המטה ולא סתם עוזרת פרלמנטרית פשוטה, אין לכך תקדים".

תגובת לשכת השר כץ לדברים החמורים לא התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר