העיתונים החרדיים עולים להתקפה: "ממשלת זדון ושנאה"

הקמתה של ממשלת השנאה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הכפוף וכנוע ליאיר לפיד ונפתלי בנט, זוכה להתקפה חריפה הבוקר בכל העיתונים החרדיים: "ממשלת זדון ושנאה" ו"ממשלת השבעים של מדינת תל אביב" לצד התקפות חריפות המאשימות את נתניהו בממשלה שהוקמה ובשנאת החרדים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לפיד, נתניהו ובנט (צילום: פלאש 90)

ממשלה בהקמה - עיתונים בהתקפה: הקמתה של ממשלת השנאה בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הכפוף וכנוע ליאיר לפיד ונפתלי בנט, זוכה להתקפה חריפה הבוקר (חמישי) בכל העיתונים החרדיים.

אם בשעות הבוקר אתמול היה נדמה למי מראשי המפלגות החרדיות כי האופציה להקמת ממשלת ליכוד-חרדים ריאלית ורוקמת עור וגידים, בשעות הערב התברר כי "קואליציית השנאה" של נתניהו, לפיד ובנט יוצאת לדרך תוך הסכמות מרחיקות לכת על כל הנושאים הגורליים מבחינת הציבור החרדי ועולם התורה.

הבוקר בעיתוני היהדות החרדית ניתן לראות את הזעם הרב, זאת לצד תחושת החרדה העמוקה מפני הבאות והצפוי לציבור החרדי אל מול הממשלה החדשה.

בטאון תנועת 'דגל התורה' הליטאית, "יתד נאמן", יוצא הבוקר בכותרת ראשית "ממשלת זדון", כשלצידה כתבה מקיפה תחת הכותרת "פגיעה קשה בלומדי התורה ובכל המקודש לעם היהודי", עם דבריהם החריפים של חברי הכנסת של מפלגת 'יהדות התורה'.

בעמוד הראשון של העיתון מופיעה הפנייה למאמר נוקב של ישראל פרידמן, מעורכי העיתון, על החשש כי הממשלה החדשה תנסה להפוך בכוח הזרוע את היהודים לישראלים ציונים.

בטאון תנועת 'אגודת ישראל' החסידית, "המודיע", יוצא גם הוא בכותרת קשה על הממשלה החדשה. "ממשלה שונאת דת יוצאת לדרך, נתניהו נכנע לגחמות השותפות בקואליציה", נכתב בכותרת לצד מאמר פרשנות תחת הכותרת - "ממשלת השבעים של מדינת תל אביב".

גם מאמר המערכת של העיתון מדבר על ממשלת החרמה וכניעה והחשש מהפגיעה העתידית בעולם הישיבות ובחינוך החרדי.

מאמר מרכזי נוסף בעיתון כותב על "האגרופן שניצח", תוך האשמה מרומזת כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהיה שותף להקמת הממשלה ללא חרדים. לדברי העיתון, "מהרגע הראשון שלאחר ספירת הקולות הוא כבר התווה את הממשלה ללא חרדים. לא לפיד-בנט נושאים את כל האשמה של החרמת חרדים, נתניהו גם, ואולי הוא אף זה שבישל את זה ושיחק את זה עד אמש".

גם עיתון "המבשר", המייצג את התנועה החסידית, יוצא בכותרת - "ממשלת הזדון, נתניהו נכנע והעניק את משרד החינוך למפלגת לפיד, חשש מפגיעה בעצמאות החינוך החרדי".

במאמרים בעיתון נכתב על נפתלי בנט מנהיג מפלגת 'הבית היהודי' כי הוא "אדריכל הזדון". במאמר נוסף נכתב כי נתניהו מנהיג חלש ומובל וכי מנהיגה האמיתי של הממשלה הבאה הוא יאיר לפיד. "הוא המורה, הוא הנהג, הוא ראש הממשלה", נכתב.

גם בעיתון "יום ליום", שופרה של תנועת ש"ס, הכותרת הבולטת הינה "ממשלת החרמות", זאת לצד מאמר חריף של אריה דרעי, ממנהיגי התנועה, המבטיח "נהיה אופזוציה לוחמת".

במאמרים בעיתון מכונה שר החינוך החדש שי פירון בתואר "רבאיי", ואילו בנט מרומז בפסוק "הצילני נא מיד אחי מיד עשיו".

יתד נאמן
המודיע
המבשר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר