מסתמן: "העדה החרדית" תבטל המפגן

בשליחות הגר"ע יוסף: רבנים הביאו לגאב"ד "מסמך הסברה"

משלחת רבנים ספרדים, יחד עם יו"ר ש"ס השר אלי ישי, העבירו "מכתב הסברה" של מרן הגר"ע יוסף - לגאב"ד "העדה החרדית" ● "הוסבר שהגיורים שאושרו, יחולו על מקבלי עול תורה ומצוות", אומר ישי ל"כיכר השבת" ● מאחורי המהלך: טלפון של הגר"ש וואזנר לגר"ע ופנייה של דרעי ● תיעוד וידאו (חרדים)

בני סגל, מנחם כץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

סערת הגיורים מאחורינו: מרן הגר"ע יוסף סמך את ידו ואף חתם על מסמך "ההסברה" שניסח אריה דרעי בשיתוף הרבנים שהופיעו אתמול (מוצאי-שבת) בפני בית הדין של ´העדה החרדית´ - הגאון הרב משה צדקה, הגאון הרב ראובן אלבז והרב מוצפי חתן הגרש"מ עמאר.

יו"ר ש"ס אלי ישי, יחד עם הרבנים, נסע לביתו של גאב"ד "העדה החרדית" הגאון רבי טוביה וייס. הם העבירו לו את המכתב, יחד עם הסברים מפורטים של הגר"ע יוסף.

"הוסבר שהגיורים שאושרו יחולו על מקבלי עול תורה ומצוות", אמר ישי ל"כיכר השבת". הגאב"ד אמר שידון על כך עם בית-דין של "העדה".

עד לאמש בחצות עוד נראה היה כי העצרת תתקיים לאור דבריו הנחרצים של הראשון-לציון רבי משה-שלמה עמאר בשיעור ששודר בלויין - כי "לא צריך לתת הסברים לאף אחד על פסקיו של מרן הגר"ע".

מאחורי הקלעים

המהלך של דרעי החל כבר ביום שישי, לאור פניות אליו, תחילה מהגר"ש כהן חבר מועצת חכמי התורה ולאחר-מכן גם מבניו של מרן הגר"ע כולל פנייה מהבן הרב משה יוסף ושיחות ישירות עם הרב הראשי הגר"ש עמאר, עימו שהה דרעי בשבת האחרונה.

ביסוד המהלך עמדה ההבנה כי למען שמירת כבודו של מרן הגר"ע, עדיף שרבנים יתנו מכתב הסברה לפסק הלכה ולא שיהיו רבנים חשובים בישראל שיבצעו ´קריעה´ בכיכר השבת במחאה נגד הגר"ע.

עוד בצהריים הבהירו בכירים בש"ס, כי דרעי גורם "להכפפת מרן לגדולי התורה האשכנזיים", אולם משהוברר כי מהלך זה - מכתב ההסברה של הרבנים מקובל גם על מרן הגר"ע, זאת לאחר שיחת טלפון עם הגר"ש וואזנר, הגיעו בצהריים חכמי מועצת התורה והגאון הרב אלבז לבית מרן בשכונת הר נוף יחד עם אלי ישי ושם הוחלט כי מרן יצרף הסכמתו למכתב ההסברה שלא יפורסם ברבים.

יצויין כי לאורך כל היום, כל המהלכים תואמו אף עם בית מרן הגרי"ש אלישיב ומסמך ההבהרה אף היה לנגד עיניו וסמך את ידו כי אחרי הבהרות אלו, האומרות שגר שהתברר כי בשעה שקיבל על עצמו עול תורה ומצוות לא התכוון לכך ברצינות, גיוריו בטלים.

בכך נראה שסערת הגיורים מסתיימת מבלי שיהיה קרע ומחלוקת בעם ישראל. בש"ס, מן הסתם, יתכתשו עוד זמן רב מי אכן הביא את ההישג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר