מאות חולים ללא כשרות

הרבנות מזהירה: "ביה"ח הרביעי בגודלו - אינו כשר"

בית החולים אסף הרופא שבצריפין הוא הרביעי בגודלו מבין בתי החולים בארץ, ומעתה הוא גם לא כשר. כך הודיעה הצהריים במפתיע הרבנות הראשית לישראל. הסיבה להחלטה: אי מינוי רב לבית החולים והעובדה לפיה במקום פועל משגיח כשרות בודד. דובר הרבנות: "ההנהלה לא מבינה את החשיבות של העניין" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ארוחה המוגשת בבית חולים (צילום ארכיון: פלאש 90)

הרבנות הראשית הודיעה הצהריים (חמישי) כי מעתה ואילך בית החולים אסף הרופא בצריפין פועל ללא תעודת כשרות כלל, זאת לאור העובדה כי לפני כחודשיים פנה ראש אגף הכשרות הארצית ברבנות אל מנכ"ל בית החולים והסביר לו כי עליו למצוא רב מחליף, אך למרות חילופי המכתבים בין השניים, רב לא מונה.

בעקבות כך, התכנסו ברבנות הראשית לטכס עצה כיצד יש לנהוג כלפי בית חולים שאינו מעסיק רב שאחראי בין היתר על פיקוח הכשרות, בסיומה של אותה פגישה החליטו בכירי הרבנות כי יש להסיר את תעודת הכשרות לאלתר. משום כך, לפי שעה אין תעודת הכשר במטבחי בית החולים וכן בעסקי המזון הפועלים במתחם. בית החולים אסף הרופא, הוא הרביעי בגודלו בישראל, ונמצאות בו כ-800 מיטות. במשרד הבריאות עודכנו בפרטי המקרה.

הרב רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק הונאה ברבנות הראשית, הסביר ל"כיכר השבת" על הצעד בו נקטו ברבנות: "עצם המציאות שבה המקום נמצא ללא רב בית החולים שחלק מתפקידו הוא ביצוע השגחה, בעוד שהמקום הזה נותן מאות מנות ביום בשרי וחלבי, זו בעיה בלתי נסבלת. גם אם רב בית החולים עוזב את המקום והעסק הזה לא מטופל ולא מדווח מיידי, זאת אומרת שיש פה בעיה בהבנה מהו תפקידו של הרב ביחס למטרות השגחה".

הרב יוחאי הוסיף: "הם ניסו לומר שהם ימצאו פתרון לנושא אך לא נמצא כל פתרון, לאור זאת הוצאנו שני מכתבים בהולים לפיקוד המצב. אנחנו מבקשים שהציבור ידע על המציאות הזאת, יש שם משגיח אחד ללא פיקוח של אף אחד ולמעשה זה לא מספיק, כי במקום כזה ענק חייבים צוות שלם של משגיחים".

זיו מאור, דובר הרבנות הראשית אמר ל"כיכר השבת" כי "ההתרשמות שלנו מהתכתבות בינינו לבין בית החולים היא שההנהלה לא מבינה את החשיבות של העניין ואת המשמעות שלו עבור החולים המאושפזים במחלקות".

גורם בבית החולים מסר כי הרבנות לא הסירה את הכשרות מכל בית החולים אלא רק מקיוסק השוכן במקום. תגובת בית החולים תפורסם לכשתתקבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר