הרב אמנון יצחק שכנע, הרבנים חתמו

"זמרים שמופיעים בערבי שירה - מחטיאי הרבים"

אחרי גל שמועות בנוגע למכתב הרבנים שצפוי להתפרסם בעניין המוזיקה, לידי "כיכר השבת" הגיע המכתב המלא, עליו חתומים גדולי הדור, ובראשם הגרי"ש אלישיב. על הזמרים שמופיעים באירועי תערובת: "אין לשיר שירי הזמרים אפילו בחתונות". אתר "שופר" חוגג: "לכל השקרנים - להתחיל לאכול את הכובעים" (חרדים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |

אחרי גל שמועות על מכתב הרבנים בנוגע למופעי הזמר ולזמרים המופיעים בהם, הגיע היום (שלישי) המכתב המדובר לידי "כיכר השבת".

על המכתב, אותו יזם גדול המחזירים בתשובה, הרב אמנון יצחק, חתומים כל גדולי הדור הליטאיים, ובראשם מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א.

אתר "שופר", הארגון של הרב אמנון יצחק, הציג את המכתב, לצד טקסט הסבר: "חתימת גדולי הדור שאין לשיר את שירי הזמרים הפסולים. לכל המלעיגים, השקרנים והקנאים - להתחיל לאכול את הכובעים".

וכך נכתב במכתב: "שמענו ותחרד נפשנו על הפרצה הנוראה במחננו של ´ערבי שירה´ ו´קונצרטים´ בהם מופיעים זמרים לשיר בפני אנשים ונשים בתערובת רח"ל ואפילו שלא בתערובת וכבר אסרו כל גדולי ישראל באיסור גמור את ערבי השירה אפילו בנפרד", נכתב במכתב המכונה "פסק הלכה.

"הופעות מעין אלו אסורים באיסור חמור בין בארץ ובין בחוץ לארץ. האיסור חל הן על המארגנים, והן על המשתתפים - גדולים וקטנים, אנשים ונשים, וכל שכן האיסור על הזמרים, שהם מחטיאי הרבים".

המכתב מזהיר את עורכי העיתונים החרדיים: "אסור לעיתונים וכיוצא בזה לתת יד ולפרסום הופעות אלו".

עוד נכתב: "הזמרים המופיעים במקומות אלה, אין להזמינם לכבדם לשיר בשום אירוע, וכן אין לפרסם אירוע שהזמרים משתתפים בו, כולל תפילות ואירועים כשרים בכדי שלא לחזק את ידי עוברי עבירה".

בשורה תחתית של המכתב, נכתב כי "אין לשיר את שירי הזמרים הללו אפילו בחתונות ובשמחות של מצווה וכיוצא בזה".

מתחת למכתב צויין כי "ה´פסק הלכה´ נכתב על-ידי מרן הגר"ש וואזנר שליט"א ושהיה למראה עיני גדולי הדור בעת חתימתם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר