הרב אבינר: "תנועת נוער צריכה להיות נפרדת"

במסגרת שו"ת יומי המתפרסם באתר "ערוץ מאיר", התייחס הרב אבינר, רב היישוב בית-אל וראש ישיבת עטרת כוהנים בירושלים, לנושא של תנועות נוער מעורבות. בעניין זה אמר הרב "תנועת נוער מעורבת זה לא טוב... תנועת נוער זה חברתיות, ידידות, לכן תנועת נוער צריכה להיות נפרדת" (יהדות)

חנה בורט | כיכר השבת |
הרב שלמה אבינר (פלאש 90)

במסגרת שו"ת יומי המתפרסם באתר "ערוץ מאיר", התייחס הרב אבינר, רב היישוב בית-אל וראש ישיבת עטרת כוהנים בירושלים, לנושא של תנועות נוער מעורבות. בעניין זה אמר הרב "תנועת נוער מעורבת זה לא טוב... תנועת נוער זה חברתיות, ידידות, לכן תנועת נוער צריכה להיות נפרדת".

היום, פורסם באתר ערוץ מאיר שו"ת לרב שלמה אבינר בנושא הפרדה בתנועות הנוער. הרב התייחס לשלאה והסביר כי "תנועת נוער מעורבת זה לא טוב וחברה מעורבת זה לא טוב. בהלכה כתוב ברמב"ם, בשולחן ערוך, קיצור שולחן ערוך שצריך להתרחק מאד מאד גברים מנשים. וגם בספר מסילת ישרים פרק יא´. הוא מונה את זה בין הדברים שקשורים למידת הנקיות. מידת הנקיות אלא דברים אסורים אבל אנשים לא מקפידים עליהם ומרמים את עצמם שזה מותר. הוא מביא שלוש דוגמאות גזל, עסקים לא ישרים לשון הרע וצניעות בין הגברים ונשים כאשר נשים לא מקפידים על הצניעות ומרמים את עצמם שזה מותר כי כולם עושים ככה והיצר הרע דוחף".

עוד הוסיף הרב אבינר : "צריך להתרחק מאד מאד. ותנועת נוער זה ההיפך, זה להתקרב מאד מאד, אחרת זה לא תנועת נוער. תנועת נוער זה חברתיות, ידידות, לכן תנועת נוער צריכה להיות נפרדת".

הרב אבינר הסביר כי בעבר לא היתה תנועת נוער דתית: "הנוער הדתי היה הולך לתנועות נוער החילוניות או הימניות כמו בית"ר או השמאלניות, שכמובן היו מעורבות. ולכן יש שהגו ראיון להקים תנועת נוער דתית, כמובן מעורבת אחרת לא יבואו.

"בוודאי תנועת נוער מעורבת דתית זה לעילא ולעילא מתנועת נוער מעורבת חילונית ימין ושמאל. אבל צריך לדעת זה בלית ברירה, אחרת לא יבואו. אבל אנחנו יכולים להתפאר שבמשך השנים, בני עקיבא הולך ונעשה יותר ויותר נפרד.

"הרי אי אפשר לקחת מקל ולהכות. אלא לאט לאט, יותר נפרד, יותר נזהרים, לא רוקדים מעורבם כמעט שלא, לא הולכים לשחות מעורב כמעט שלא. הרבה נזהרים לא לגעת. לאט לאט. יש גם סניפים נפרדים. כל זה לא בא בגלל ההנחתה שבאה ממרום אלא בגלל שהחברה בעצמם הרגישו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר