מקורבו של פוסק הדור:

"הרב אלישיב היה מביע תמיכה במהלך של הפרדת דת ומדינה"

הרב דב הלברטל, הנחשב למקורבו של מרן הרב יוסף שלום אלישיב: "הרב היה תומך בהפרדת דת ומדינה". בראיון למרדכי לביא ברדיו "קול ברמה" אמר מקורבו של הגרי"ש: "בניגוד למה שחושבים, הרב תמך בצד הספרדי במהלך פרשת עמנואל". האזינו לדיון סוער בשידור חי (אקטואליה, חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הרב אלישיב, הלברטל והרב אייכלר (מאיר אלפסי, פלאש 90)

הרב דב הלברטל, מרצה למשפט עברי, הנחשב למקורבו של מרן הרב יוסף-שלום אלישיב, התראיין הבוקר לתוכניתו של מרדכי לביא ברדיו "קול ברמה", והתייחס לדבריו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו על הפרדת דת ומדינה.

"מה שאני יכול להגיד לך באופן חד משמעי, למרות שהרב אף פעם לא התבטא על-כך, אין לי ספק שהרב היה עומד מאחורי מהלך כזה של הפרדת דת ומדינה. בעמנואל, בניגוד למה שהציבור חושב שהרב ניהל את ההפגנה נגד הציבור הספרדי - הרב דווקא תמך בצד הספרדי", אמר הלברטל.

הלברטל התייחס לתגובתו של יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, שהובאה אתמול בשידור וציין: "אם המהלך ייצא לפועל, מי שלא ישרוד זה גפני עצמו. ודאי שהמהלך פועל בראש ובראשונה נגדו. יהיה לחץ גדול מצד חברי הכנסת החרדים, עסקנים למיניהם, שחלקם תרומתם לכל העניין החרדי היא מפוקפקת מאוד, לכן האמירה שלהם לא רלוונטית".

לאורך הראיון, מדגיש הלברטל כי הנושא לא עלה באופן רשמי מעולם עם הרב אלישיב.

חבר-הכנסת הרב ישראל אייכלר שומע את הדברים ומחייך. "הנושא הזה של קשרי דת ומדינה נידון בעיתונות החרדית לפני 25 שנים. העלנו אז את הבעיות של הנושאים האלה.

"גילוי נאות: הופעתי עם אדון עורך-דין הלברטל בתוכנית מוקלטת בטלויזיה, ואני שמח לשמוע אותו אצלכם היום כל-כך מנומס כלפי הציבור החרדי, כי שם הוא דיבר וחירף וגידף את הממסד הדתי, וגם בעיתון הארץ הוא פרסם מאמרים ודברים שלא היית שומע משולמית אלוני.

"כאשר שאלתי אותו אם הוא באמת בעד בהכרה בגיור רפורמי, הוא אמר: כן. גם אני נדהמתי באותה הופעה, אבל היום הוא כבר דיבר יותר ענייני ולא האשים אותנו בכל הצרות".

מי ידאג לתקציבים?

לעצם העניין, אומר אייכלר, "גם כשתופרד הדת מהמדינה, האם החרדים יפסיקו ללדת כל-כך הרבה ילדים ש'ממיטים אסון על הכלכלה הישראלית'?, האם יהיה מותר לתקצב תלמוד תורה אחד? אני אומר לך שלא".

גם הפרשנים יהודה אבידן, אבי בלום ושמואל-מאיר הירשמן הגיבו להתבטאות החריפה.

אבידן: "זה מה שקורה שמנסים לפרשן דברים של דמות רבנית רצינית, מפרשנים ואומרים דברים שיכולים לגרום נזק בלתי הפיך לציבור החרדי. כשאומר הרב שהיה כרגע בשידור שאין את המלחמה בגיוס בנות, אני מציע לו לבוא ולראות את המלחמה הקיומית שקיימת בנושא הזה, יום יום".

בלום: "אחד מחברי הכנסת החרדים אמר לי אתמול: לפני שמדברים איתנו על הפרדת הרבנים מהפוליטיקה, אולי שיפרידו את הרבנים מחדרי העסקאות של הטייקונים. הדברים שהושמעו כאן קודם, לא קשורים בכלל למה שאמר הרב פינטו. מי ידאג לנו לציבור החרדי, לדירות מוזלות, לצרכים הבסיסיים? אני לא רואה אף ח"כ חילוני שקם ועושה זאת".

הירשמן: "אין חידוש בדברי הרב, החידוש הוא שהם נאמרו ברדיו קול ברמה. הדברים נשמעים המון שנים על-ידי הרבה אנשים, ויש בהם המון הגיון. אך יש פה אבל גדול - בהפרדת דת מהמדינה אין תקציבים. מי ידאג להם?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר