הפרשיה שמסעירה את חסידות ברסלב

הרב אליעזר ברלנד לתלמידיו במרוקו: חזרו לארץ

הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת 'שובו בנים', השוהה במרוקו בעקבות החקירה המתנהלת נגדו בחשד לעבירות חמורות שביצע, הורה לעשרות תלמידיו שהגיעו לשהות במחיצתו, לשוב לארץ בשל החשש כי ארגוני טרור ינסו לפגוע בהם. הקהילה היהודית המקומית הפסיקה את הנפקת הוויזות לתלמידים (חרדים)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום: פלאש 90)

ברסלב סערת: זה כחודש וחצי חסידות ברסלב בארץ ובעולם סוערת עקב חשדות חמורים נגד הרה"צ רבי אליעזר ברלנד מנהיג קהילת 'שובו בנים - נחמת ציון'.

עם היוודע דבר החשדות נגד הרב והגשת התלונות נגדו, תלמידיו הצליחו להבריחו משטח ישראל ולהעבירו למיאמי שבפלורידה, מאז הספיק הרב לעבור למדינות נוספות, וכעת נמצא הרב במרוקו, שם חגג גם את חג הפסח.

בעת שהות הרב במיאמי, הגיע לשם פרקליטו, עורך הדין יעקב ויינרוט, שמטפל בפן המשפטי של הפרשה המסעירה.

עשרות מתלמידיו, שנשארו נאמנים לו למרות החשדות החמורים, החלו לעשות את דרכם למרוקו בכדי לשהות במחיצתו של הרב בימי ל"ג בעומר.

השבוע, לראשונה מאז ברח מישראל, מסר הרב ברלנד שיעור מיוחד לתלמידיו באמצעות קו הטלפון.

הקהילה היהודית בעיר קזבלנקה, שם שוהה הרב בימים אלו, מחזקים את ידי הרב וקבלו אותו בברכה, זאת למרות הדיווחים השונים כי הקהילה לא הסכימה לשהות הרב במחיצתם.

בימים האחרונים המשיכו חסידיו של הרב בניסיון להגיע למרוקו, ועמלו על הוצאת ויזות מיוחדות ומהירות.

הבוקר דווח ב'ישראל היום' כי הרב הורה לחסידיו הנמצאים במרוקו לחזור חזרה ארצה, ואלו המבקשים להגיע למרוקו - שלא להגיע, זאת בשל החשש כי ארגוני הטרור יפגעו בתלמידים.

מניעת הגעתם של החסידים למרוקו, החלה כבר אתמול, בעקבות החלטתם של אנשי הקהילה היהודי בשיתוף השלטון המקומי להפסיק את הנפקת הוויזות למעוניינים לבוא לשהות במחיצת הרב.

בנתיים, ביאחב"ל, היחידה הארצית לקחירות בינלאומיות, ממשיכים להמתין לשובו של הרב לארץ בכדי לחקור אותו ולברר את האמת באשר לחשדות החמורים נגדו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר