גזירת הגיוס

הרב חיים דרוקמן בעד גיוס חרדים: "מצווה מהתורה"

החשש מפני ציר משותף של נפתלי בנט ויאיר לפיד שיוציא לפועל את גזירת גיוס בני הישיבות גובר, גדולי ישראל יתכנסו לדון בנושא, וכעת נדמה כי יש לנפתלי בנט על מי לסמוך באם יבחר ברדיפת לומדי התורה. הרב חיים דרוקמן, אומר היום על גזירת הגיוס כי "זה לא שוויון בנטל - זו מצווה מהתורה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב חיים דרוקמן (צילום: פלאש 90)

גדולי ישראל עסוקים ומוטרדים מהמצב אליו נקלעו תלמידי הישיבות כאשר הם עומדים בפני סכנת 'גזירת גיוס', והערב אף ייערך בבני-ברק כינוס אחדות נדיר של כל גדולי ישראל בנושא.

החשש החרדי הוא כי יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט ישתף פעולה עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שרוצה לגייס את כל תלמידי הישבות מלבד מכסה של 400 'עילויים' מידי שנה.

כעת, נדמה כי יש לנפתלי בנט על מי להישען ברדיפת לומדי התורה. בראיון ל'ערוץ 7', מתבטא הרב חיים דרוקמן ואומר על גזירת הגיוס כי "זה לא שוויון בנטל - זו מצווה מהתורה".

הרב דרוקמן גיבה את נפתלי בנט ואמר: "אני חושב שהבית היהודי מתנהל כשורה, לא כל הצעדים גלויים לכולם ולא צריך להתרשם מכל מיני דברים הנשמעים על ידי בעלי אינטרסים".

"הדברים מתנהלים כשורה מתוך אחריות גדולה ושיקול דעת מרובה ועם התייעצות, יושבים שם אנשים ראויים ורציניים בכל הדברים העומדים על הפרק - תורה, צבא ושאר דברים", הוסיף הרב דרוקמן.

הרב דרוקמן המשיך ואמר: "אני מציע להמתין בסבלנות ובאורך רוח ולראות לאן הדברים מובלים, והם מובלים לכיוון האמיתי שאנחנו מאמינים בו, וזה יועיל לטובה לעם ישראל, לתורת ישראל ולאחריות המלאה שמוטלת עלינו".

בהתייחסות לגזירת הגיוס שמרחפת על עולם התורה אמר הרב דרוקמן: "יש כאן שתי מצוות גדולות מאוד, לימוד התורה והשתתפות במלחמת מצווה, זה לא שוויון בנטל, התורה מחייבת אותנו להשתתף במלחמת מצווה והיא לא משחררת ממלחמה שכזו".

עוד אמר הרב דרוקמן: "יש צורך בשיקול דעת על מנת שהדברים לא יתנגשו אחד עם השני אלא יבואו על פתרונם, זאת מתוך התייחסות לשניהם ולא מתוך התעלמות לא מלימוד התורה ולא מביטחון המדינה".

גורם ב'יהדות התורה' הגיב לדברים של הרב דרוקמן ואמר כי "כנראה הפגישות שסידרו לו עם גדולי האדמו"רים, ביניהם עם האדמו"ר מויז'ניץ לא הועילו, והם נשארו בדעתם, חבל שזה מה שהרב דרוקמן אומר אחרי הפגישות הללו".

גם בש"ס אומרים שאולי זה הסיבה שמרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף לא 'שמח' לפגוש את הרב דרוקמן: "הציונות הדתית הפיצה שמועה שכביכול מרן הרב עובדיה הזמין את הרב דרוקמן לפגישה, זה לא נכון, הם בקשו פגישה ועדיין היא לא הקיימה כי מרן הרב עובדיה טרם ענה בחיוב לבקשת הפגישה".

גדולי ישראל: עולם התורה בסכנה

בתקופה האחרונה, התבטא מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף בכאב על גזירת הגיוס ואמר למבקרים אותו: "אני לא מצליח לישון בלילות בגלל גזירת הגיוס, הם רוצים לגייס את בני הישיבות, עולם התורה בסכנה".

"מרחפת עלינו גזירה קשה, גיוס בני הישיבות, אשרי מי שעמלו בתורה ועושה נחת רוח ליוצרו, רוצים לבטל את הנחת רוח הזה", הוסיף הרב עובדיה ואמר כי אנו "מוקפים שונאים, מוקפים אויבים, והרשעים האלה שונאי התורה - כל זה לא אכפת להם, רוצים לגזור גזירות עלינו, גזירות קשות ורעות, בצרה גדולה אנחנו".

"התורה בסכנה, מתי יהיו תלמידי חכמים אם יגייסו אותם לצבא. רבותי, אנחנו בצער גדול, סכנה גדולה, תחוסו על בניכם, תחסו על בני בניכם שיעסקו בתורה. "נצטרך חס ושלום לעזוב את ארץ ישראל, ליסוע לחוץ לארץ, בכדי שישחררו את בני הישיבות, אנחנו בצער גדול, לכן עכשיו הזמן שכל אחד ואחד יפתח את ליבו ללכת ולהצביע בשביל המפלגות שהם בשביל התורה", הוסיף הרב עובדיה.

מרן ראש הישיבה, הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן, התבטא גם הוא בחריפות אודות הסכנה הרבה שבגזירת הגיוס. באחד מכינוסי הבחירות עבור מפלגת 'יהדות התורה', אמר ראש הישיבה: "כמו שיש שריפה ואדם מתחמק מלהציל, יש שריפה בחוץ, כל מי שיכול להציל צריך לעשות זאת, מדובר גם על להצביע וגם לפעול כדי להעמיד את הדת על תילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר