רעידת אדמה > פרסום ראשון

"הרב המגרש" יצא לחו"ל; הרב עובדיה לגבירים: אל תתרמו לו

"הרב המגרש" יגורש מהקהילה בארגנטינה? ל"כיכר השבת" נודע כי הרב יעקב בן נאים, שעזב את חתונת תלמידו משום שהכשרות באירוע היתה תחת השגחת בד"ץ "בית יוסף", שוהה כעת בארגנטינה ● בצעד חסר תקדים הורה הרב עובדיה יוסף לבכירים בקהילה: אל תתרמו לו, אל תתנו לו לדרוש בקהילה (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(פלאש 90)

ימים ספורים אחרי שנחשפו התבטאויותיו החמורות של ראש-ישיבת "נחלת משה", הרב יעקב בן-נאים על הכשרות המהודרת "בית יוסף" - מורה הרב עובדיה יוסף לגבירים: אל תתרמו לו.

הרב בן נאים, שיצא למסע גיוס תרומות בקהילות יהודיות בחו"ל, אמור להגיע אל הקהילה היהודית בארגנטינה.

היום, הגיעו אל ביתו של הגר"ע כמה מעמודי התווך של הקהילה ובמהלך השיחה הורה להם הרב למנוע את כניסתו של הרב בן נאים לקהילה.

הרב התבטא בלשון קשה ביותר כלפי הרב בן נאים, ובין היתר אמר שהוא "שונא תלמידי חכמים על חינם, ומחרף ומגדף על לא כלום".

יש לציין שמדובר בפעולה דרמטית ובצעד יוצא דופן מצדו של נשיא מועצת חכמי התורה. בעבר הרב עובדיה הורה לסייע לרבנים - גם כאלה שיצאו נגדו אישית. "הרב בן נאים שונה מהאחרים בכך שהוא מסית לזלזול בתלמידי חכמים בתוך ישיבתו, ולכן אסור לתרום כסף למוסדותיו, ואין לאפשר לו לדרוש בקהילות הקודש", הסבירו הערב גורמים המעורבים בפרשה.

גם הרב אפרים כהן בדרך

הרב בן נאים צפוי לדרוש בשבת הקרובה בבית-הכנסת המרכזי של הקהילה בארגנטינה, ולקראת הדרשה החלו חילוקי דעות בקהילה סביב השאלה האם לאפשר לו לנאום.

בשלב מסוים, החליטו בקהילה להפנות את השאלה לרב עובדיה יוסף. ולהפתעת הנוכחים, ביקש הרב לומר לרבני הקהילות שלמדו אצלו בעבר, שהוא מצוה שלא לתרום לרב בן נאים כסף, ושלא לאפשר לו דריסת רגל בקהילות של אנשי שלומינו, ואת כל כספי הצדקה יעבירו לישיבות אחרות.

ל"כיכר השבת" נודע כי שליח מיוחד מטעמו של הגר"ע התקשר בשליחות הרב לרבני הקהילות, וביקשם שלא לאפשר לרב בן נאים דריסת רגל בקהילה.

יצויין כי עיקר קצפו של הרב יצא בשל חתימת הרב בן נאים על מסמך המחאה בענין הגיורים, ועל ביטויים קשים של הרב בן נאים כלפי מרן במשך למעלה מעשר שנים.

ובתוך-כך, נודע כי גם הרב אפרים כהן, שזכה לכינוי "הרב המגרש" צפוי גם הוא לצאת למסע גיוס כספים בקרוב. האם הגר"ע יורה לקהילות לנהוג בו כפי שינהגו ברב בן נאים? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר