לא נרתע מלפיד

הרב יצחק יוסף: גיוס נשים לצבא הוא איסור דאורייתא

למרות איומי יו"ר 'יש עתיד', השר יאיר לפיד, כי יפעל לפטר את הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שב על דעתו ההלכתית כי על נשים אסור להתגייס לצה"ל. "אין ספק שלא צריכים לפחד - לא תגורו מפני איש, נשים - בנות אסור להן להתגייס לצבא, בשום פנים ואופן" • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף (צילום: אליעזר אליוביץ)

לא נרתע מלפיד: הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שב על דעתו הנחרצת כי לנשים אסור להתגייס לצבא ומדגיש כי האיסור לכך הוא מדאורייתא (מהתורה - י.כ.).

במהלך שיעור שנשא הגר"י יוסף בירושלים, בשאלה האם נשים חייבות בקריאת זכור, הוא חזר על דעתו בנושא גיוס הנשים, למרות איומיו של יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד כי יפעל לפטרו מתפקידו בשל הפסק ההלכתי.

"נשים לאו בנות מלחמה נינהו", אמר הגר"י יוסף: "יש בגמרא במסכת נזיר, הגמרא אומרת לא יהיה כלי גבר על אישה, מה זה כלי גבר? כלי זין, אסור לאישה לקחת אקדח, רובה, זה איסור דאורייתא, זה לא ילבש. אם זה מקום ספר - שם אין ברירה, יש תשובה ב'יחווה דעת' שאפשר שאישה תיקח כלי נשק. אבל מלכתחילה שאישה תלך לצבא? וודאי (שאסור)".

בהמשך דבריו, אחרי שהסביר שוב ושוב את הסיבה מדוע אסור לנשים להתגייס, חזר הגר"י יוסף ופסק: "אני חוזר ואומר, אין ספק שלא צריכים לפחד - לא תגורו מפני איש, נשים - בנות אסור להן להתגייס לצבא, בשום פנים ואופן, זה דעת כל גדולי הדור, כך היה הדעה של כל גדולי הדור ובראשם מרן זצוק"ל".

הראשל"צ הרב יצחק יוסף המשיך והזהיר: "אם אדם יודע מקרוב משפחה שלו שצריכה להתגייס, צריך להזהיר אותה, אסור על פי ההלכה".

כזכור - לפני כחודש וחצי תקף יו"ר 'יש עתיד' השר יאיר לפיד את הרבנים הראשיים שחידשו את הפסק האוסר על נשים לשרת בצה"ל ואף הודיע כי יפעל לפטרם. "זוהי חוצפה ושערורייה לאומית, ואנחנו נפעל לפיטוריהם בכנסת ובממשלה ואם צריך גם במישור המשפטי", הבטיח לפיד.

"מדובר בעובדי מדינה המקבלים משכורת נאה מאוד ממדינת ישראל. יושבים במשרדים הנוחים שלהם, עם הרכבים הצמודים, ומודיעים שהם לא מסכימים שבנות ישרתו בבוץ ובקור כלוחמות בקרקל, בקורס טיס, במג"ב, בקורס חובלים", תקף לפיד.

"האם המפקדת של הגדוד הקרבי 'איתם' צריכה להתפטר? ומה עם האלופה אורנה ברביבאי? או כל המורות החיילות? ומה לגבי חיילות המודיעין שפגשתי לפני שבועיים בפיקוד צפון, רכונות על המסכים כדי למנוע חדירות מחבלים דרך הגדר? גם להן אסור לשרת?", תהה לפיד.

לפיד סיים את דבריו בהצהרה כי הרבנים אינם עוד ראויים בתפקידם כשהוא משמיט מהם את התואר "הרב": "דוד לאו ויצחק יוסף אינם ראויים עוד לכהן בישראל כרבנים ראשיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר