הרב יצחק יוסף לנתניהו: עצור את חוק הגיור של שטרן

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש לעצור את חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן. "פגיעה קשה במעמדה של הרבנות" הגדיר את החוק (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק יוסף וראש הממשלה נתניהו (צילום: פלאש 90)

המאבק בחוק הגיור: הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביקש ממנו לעצור את חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן ולקבוע פגישה עמו בנושא. על המכתב יחתום גם הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו.

הגר"י יוסף מתייחס להצעה של שטרן וכותב: "ההצעה הנדונה מתיימרת לייתר את מעורבתה ההכרחית והנחוצה של הרבנות הראשית בתהליך הגיור הנחשב לאחת הסוגיות הרגישות ביותר בעולם היהודי, כאשר יש המציעים תיקונים מינוריים המהווים מס שפתיים מבלי שיש בהם משום שיתוף אמיתי של הרבנות הראשית".

הגר"י יוסף המשיך ותקף את ההצעה של שטרן: "ההצעה הנדונה מהווה פגיעה קשה במעמדה של הרבנות הראשית לישראל כמוסד הדתי-ממלכתי העליון במדינת ישראל, אשר זוכה מאז קום המדינה לאמונם של כלל החוגים".

"מלבד זאת, הצעה זו גם עלולה לגרום לפתיחתו של 'שוק גיור' שלא על פי ההלכה, מה שיוביל לערעור משמעותי לאמון הציבור במערך הגיור וליצירת מצב של מתגיירים מסוג ב' אשר לא יהיו מקובלים על חלקים גדולים מהעם".

בסיום המכתב כותב הרב לראש הממשלה: "אנו חוזרים ופונים אליך בבקשה שלא להעלות את הנושא שבנדון לדיון בממשלה בטרם נקיים עמך דיון מעמיק בנושא", הרב מבקש להיפגש עם נתניהו בהקדם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר