הקרע בציבור החרדי-ספרדי

בעקבות חשש מנזק לש"ס: הגר"ע לא סולח לרב עמאר

המשבר הספרדי: בקשת סליחה בשמו של הרב שלמה משה עמאר בתיווך הראשל"צ הגאון רבי אליהו בקשי דורון, נתקלה בתשובה שלילית על ידי הגר"ע יוסף, שאמר: "על כבודי אני יכול למחול, על תועלת הכלל איני יכול" • 'כיכר השבת' מפרסם לראשונה את המכתב ששלח הרב עמאר לגר"ע יוסף ערב הבחירות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב עמאר ומרן הגר"ע יוסף (צילום: פלאש 90)

הקרע בין מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף, לראשל"צ והרב הראשי לשעבר הרב שלמה משה עמאר - נמשך: ל'כיכר השבת' נודע, כי הראשל"צ הרב אליהו בקשי דורון עלה בתחילת השבוע למעונו של הגר"ע יוסף וביקש מהרב סליחה בשמו של הגר"ש עמאר, הגר"ע יוסף השיב לגר"א בקשי דורון כי בעקבות הנזק שעלול להיגרם לתנועת ש"ס, הוא מסרב לקבל את ההתנצלות.

מרן הרב עובדיה יוסף אמר לרב בקשי דורון: "על כבודי אני יכול למחול, על תועלת הכלל איני יכול למחול, אם נעבור לסדר היום עכשיו, בכל פעם יצא מישהו חדש כנגד ש"ס בידיעה שיוכל לבקש סליחה אחר כך, ואז יהיה זה נזק אדיר לתנועה ולכלל הציבור".

הגר"ע הוסיף: "אנחנו לפני בחירות לרשויות המקומיות, איזה מסר יהיה לזה אם מיד לאחר שיצאו נגדנו אפשר יהיה להתנצל ולסיים את העניין, כך לא נוכל לבסס הנהגה בכל הארץ".

יצוין, כי בעקבות המתח וצערו של הגר"ע יוסף עקב תמיכת הרב עמאר במסגרת המירות לרבנות במועמדותו של הרב ציון בוארון, מסרב הגר"ע יוסף לפגוש את הרב עמאר.

כזכור, בשבועות האחרונים, במסגרת המירוץ לרבנות, פעל הגר"ש עמאר בניגוד להבטחתו למרן הגר"ע יוסף, וניסה להשפיע על חברי הגוף הבוחר להצביע עבור המועמד (שנכשל) הרב ציון בוארון.

בסוף השבוע סיפר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי הגר"ע יוסף היה מתעורר בלילות ובוכה מהצער שנגרם לו מהרב עמאר : "זה ממש הוריד לי הרבה דמעות, בעיקר שראיתי את הצער של הרב, כשהרב קם באמצע הלילה, בוכה ואומר 'למה, למה הם עושים לי את זה, אנשי שלומי'" אמר דרעי.

במכתב ששלח הרב עמאר ערב הבחירות למרן הגר"ע יוסף, ונחשף לראשונה ב'כיכר השבת', מתחייב הרב עמאר לתמוך במועמדו של הרב עובדיה יוסף. בניגוד למה שנעשה בפועל.

לשון המכתב המלא:

לגאון הגאונים ורב רבנן, עמוד ההוראה ושר התורה, מרן הראש"ל רבינו עובדיה יוסף שליט"א, נשיא חכמי ישראל והדרם.

כי אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לו, בבריאות איתנה ונהורא מעליא, וחיים עד העולם.

זה למעלה משנה שמרן שליט"א גזר עלי לשתוק ולא לדבר בעניין הארכת כהונתי. ופקודתו שמרה נפשי, ולמרות כל מה שאומרים בשמי, וכו', אני כחרש לא ישמע וכאלם וגו'.

מעולם לא עברתי על מצוות מרן עט"ר שליט"א, וכאז כן עתה, כל מה שיגזור כן יהיה, ובכל כוחי אשתדל למנוע עגמת נפש ממרן שליט"א. וכל היוצא מפיו אשמור לעשות ולקיים בעז"ה.

ויה"ר דלא יעדי מינן זיויה ויקריה לעלם אמן.

קטון תלמידיו המתאבק בעפר רגליו, שלמה משה עמאר.

(מכתבו של הרב עמאר להגר"ע יוסף (צילום: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר