סערת הגיור > הקלטה נדירה

גורמים ספרדיים חושפים: מה חושב מרן הגר"ע על הראב"ד?

בהקלטה נדירה שנחשפה הבוקר נשמע נשיא מועצת חכמי התורה מרן הרב עובדיה יוסף מתבטא בחריפות על ראב"ד "העדה החרדית", הגר"מ שטרנבוך שליט"א: "שמעתם עליו? שטרנבוך הזה, חיבר ספר נגד אלה שהולכות עם מטפחת. אלא צריך ללכת עם פאה". בפנים: ההקלטה (חדשות חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הראב"ד והגר"ע (צילום: מאיר אלפסי, כיכר)

"אחד, שמואל שטרנבוך. שמעתם עליו? שטרנבוך הזה, חיבר ספר נגד אלה שהולכות עם מטפחת. אלא צריך ללכת עם פאה" - את הדברים הללו השמיע נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הרב עובדיה יוסף, לפני עשרות שנים, והדברים הופכים אקטואליים בימים אלה.

הקלטה מדבריו של הרב עובדיה יוסף נחשפה אתמול על-ידי העיתונאי אבישי בן חיים בדף הפייסבוק שלו, שעות אחדות לאחר הפגישה המתוחה בין בנו של הרב עובדיה, הרב יצחק יוסף, לראב"ד "העדה החרדית" הגר"מ שטרנבוך.

בהקלטה המלאה, נשמע הגר"ע יוסף אומר: "ובאים אלה, הופכים את האסור מותר ואת המותר אסור...

"הוא הופך דברי אלוקים חיים. כל הפוסקים אומרים שזה אסור, והוא אומר לא, זה מותר. זה בן אדם לא נורמלי. פעם אחת דיברו עם הרב שך עליו, ´תראה מה שהוא כותב´, אמר: מה אני אעשה? זה משיגינע זה".

הדברים החריפים שהושמעו אז, יכולים ללמד על המחלוקת בין נשיא מועצת החכמים לראב"ד העדה החרדית.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", בש"ס הגיבו היום בזעם לדברים שנאמרו במהלך הפגישה עם הראב"ד.

שר הדתות, יעקב מרגי, אמר: "הגיע הזמן שבעדה החרדית האשכנזית יפנימו שמרן הגאון הרב עובדיה יוסף שליט"א הוא פוסק הדור והגיע הזמן שיכירו את מקומנו בעולם התורה, ההלכה והארץ.

גורם נוסף בש"ס אמר ל"כיכר השבת" כי "הפטרונות וההתנשאות האשכנזית תבוא במהרה לקיצה. הציבור הספרדי מאס בגאווה הבלתי נשלטת שאחזה במנהיגי ציבור הנשלטים על-ידי עסקנים שכל מטרתם לזרוע מחלוקת בעם ישראל. ובמקום לראות את טובת כלל ישראל, פוזלים רק לצלחת ממנה הם אוכלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר