חילופי התפקידים בהנהגת ש"ס:

הרב עובדיה יוסף: החזרנו הפיקדון לדרעי, מודה לישי

מינוי אריה דרעי ליו"ר מפלגת ש"ס: מרן הרב עובדיה יוסף התייחס לחילופי התפקידים בש"ס והבהיר כי הדבר לא נעשה מתוך התנכרות ליו"ר הקודם אלי ישי, אלא עקב ההבטחה להחזיר את הפיקדון לאריה דרעי: "כל מה שאנחנו עשינו זה לשם שמיים, היינו חייבים להחזיר פיקדון לבעליו" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן, דר וסוחרת)

חילופי התפקידים בש"ס: מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף התייחס אמש (מוצ"ש) להחלטתו למנות את אריה דרעי ליו"ר תנועת ש"ס ואמר כי הדבר לא נעשה מתוך התנכרות לח"כ אלי ישי, אלא מתוך ההתחייבות להחזיר את הפיקדון ליו"ר הקודם: "כל מה שאנחנו עשינו זה לשם שמיים, לא שאנחנו מתנכלים לו (לאלי ישי י.כ), היינו חייבים להחזיר פיקדון לבעליו, לכן החזרנו לו" אמר הרב עובדיה.

"מועצת חכמי התורה ישבה השבוע לישיבה מיוחדת, מי יהיה יו"ר מפלגת תנועת ש"ס". אמר הרב עובדיה לקראת סיום שיעורו השבועי.

קראו גם:

הגר"ע סיפר על תקופתו הראשונה של דרעי כיו"ר המפלגה: "הרב אריה דרעי מייסד התנועה, עשר שנים בערך היה שר הפנים והיטיב לכל הישיבות, בלי הבדל ספרדים-אשכנזים. הגאון הרב שך אמר בפיו: 'יש לנו צעיר אחד, ספרדי, שעשה מה שלא עשו אגודת ישראל 40 שנה', במשך שנים החזיק את הישיבות".

הרב סיפר על כניסתו של דרעי לכלא: "הרבה כוללים היו רוצים להתמוטט ובא הוא והושיע אותם, עץ חיים למחזיקים בה, קרה מה שקרה ולקחו אותו לבית הסוהר, ואחר כך שיצא לא היה מותר להחזיר אותו, יש חוק, חוק בגימטריה גיהנום, מה לעשות, לא יכולנו להחזיר אותו".

"החזרנו את הפיקדון לבעליו"

הרב עובדיה יוסף הסביר כי ביום חמישי, הוחזר הפיקדון - לבעליו: "לפני כמה חודשים עבר הזמן, והיה מותר כבר להחזיר אותו, וזה היה פיקדון בידינו, לפני שנכנס לכלא הבטחתי לו 'זה הפיקדון בידינו מתי שתצא אתן לך לחזור', אבל לא יכולנו, עכשיו אפשר לנו להחזיר אותו, איו מישהו שיכול לפגוע בנו, ואז החזרנו את הפיקדון לידו, זה הסיבה שמנינו אותו לראשות המפלגה".

מרן הגר"ע בירך את היו"ר היוצא אלי ישי: "ידידנו רבי אליהו ישי, איש צדיק וישר, בכל ביתי נאמן הוא, אני אסיר תודה שתמיד עשה הכל בחכמה ובענווה, אף פעם לא התנשא, כל מה שהצליח היה תולה שהיה שומע לקול תורה, אני מודה לו על מה שעשה, שה' יאריך ימיו ושנותיו, כל אשר יעשה יצליח, יהי ה' עמו, אורך ימים בימינה ובשמאלה עושר וכבוד".

"לא מתנכרים לאלי ישי"

מרן סיים את דבריו כשהוא פונה לתומכיו של אלי ישי: "לכן תדעו רבותי, כל מה שאנחנו עשינו זה לשם שמיים, לא שאנחנו מתנכרים לו (לאלי ישי י.כ), היינו חייבים להחזיר פיקדון לבעליו לכן החזרנו לו, תדונו אותנו לכף זכות, וה' ידון אותכם לכף זכות".

כזכור, כפי שנחשף לראשנה ב'כיכר השבת', ביום חמישי האחרון הכריע מרן הרב עובדיה יוסף למנות את אריה דרעי ליו"ר תנועת ש"ס. את אלי ישי ליו"ר רשת החינוך מעיין החינוך התורני ואל המעיין, ואת אריאל אטיאס ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת.

היו"ר המודח, אלי ישי, ביקש עשרה ימים בכדי לחשוב על המשך דרכו, ולהחליט האם לקבל את המשימה שהוטלה עליו.

צפו בדבריו המלאים של הרב עובדיה יוסף

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר