סוריה הזמינה את הרב פינטו לביקור רישמי

האם נראה בימים הקרובים את האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו עם הנשיא הסורי בשאר אסאד? לפני מספר חודשים פנה ז´אק אביטל - יו"ר "ארגון קהילות יוצאי סוריה" בארה"ב - אל הרב פינטו ובפיו מסר לא שגרתי: הרב הוזמן לסוריה. "כיכר השבת" חושף את הסיפור המלא מאחורי ההזמנה הלא שגרתית (חדשות, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ז´ק אביטל עם הרב פינטו (צילום: אילן סירוטה)

האם נראה בימים הקרובים את האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו עם הנשיא הסורי בשאר אסאד? לפני מספר חודשים פנה ז´אק אביטל יו"ר "ארגון קהילות יוצאי סוריה" בארה"ב (שנחשב ליהודי הקרוב ביותר לארמון הנשיאות בדמשק וחבר אישי של בכירים במערכת השלטון הסורי), אל הרב פינטו ובפיו מסר לא שגרתי: הרב הוזמן לסוריה.

אביטל, שנמנה על חסידיו הקרובים של הרב, מסר לו אישית את ההזמנה שהגיעה מהדרגים הגבוהים ביותר בממשל הסורי.

באותם ימים החלו הגישושים הראשונים בעניין ואכן הרב התעניין מאוד באפשרות ואף אמר למקורביו שחשקה נפשו להשתטח על ציוני זקניו בסוריה ובפרט על ציון סביו ששימש לפני שנים רבות בתפקיד הרב של דמשק ואהוד אף על המוסלמים.

במהלך החודשים האחרונים נפגש אביטל עם גורמים בממשל הסורי וסיפר להם על דמותו הייחודית של הרב ועל כך שהוא מחולל ישועות.

הסורים התרשמו מאוד ומר עימאד מוסטפה, שגריר סוריה בארה"ב - העביר הזמנה שנייה מארמון הנשיאות לכבוד הרב.

הפעם השלישית הייתה בשבוע שעבר. בערב ´שביעי של פסח´ נחת אביטל בישראל ובמוצאי החג, לפני ששב, השתתף בסעודת ה´מימונה´ שערך כבוד הרב במושב גימזו. בתחתית הכתבה מצורפות תמונות מה´מימונה´ המדוברת.

במהלך הערב ישב אביטל למעלה משלוש שעות לשיחה בארבע עיניים עם הרב פינטו ונתן לו עידכון מלא על מצב היהודים בסוריה. לסיום, מסר לו מסר אישי שבסוריה מחכים לבואו של כבוד הרב.

הרב התרגש והבטיח לשקול את העניין בחיוב. יצויין שבפגישה נכחו סגני ראש השב"כ, לצד אלופים בכירים נוספים במערכת הבטחונית והסתודדו ארוכו. על מה? נותר לנו רק לנחש.

ח"כ יצחק הרצוג מראשי "העבודה" ורואה החשבון שלמה נס בשיחה עם רבי יאשיהו. במרכז: איש העסקים רוני מאנה ובצלאל טביב הבעלים של "הפועל תל-אביב"
שר התחבורה ישראל כץ, מסב על שולחנו של הרב פינטו
מהיפך החיים לחיים. ח"כ בנימין בן-אליעזר בשיחה אישית עם הרב פינטו
מימין: ראש אכ"א האלוף אבי זמיר עם ז'אק אביטל ואיש העסקים יוסי עמוס, מקורבו של הרב פינטו
אביטל בשיחה עם האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר