סאגת המשואה

הרב שמעון רוזנברג הכריז: "ולתפארת מדינת ארץ-ישראל"

רבני חב"ד הורו לרב שמעון רוזנברג, סבו של מוישי, שלא לבטל את הדלקת המשואה בהר הרצל ● הסיבה: ביטול ההדלקה - יגרום לחילול השם יותר מההדלקה ● התנאי: לא ידליק בשם שלוחי חב"ד בעולם, אלא בשם עצמו ● הרב רוזנברג שינה את הטקסט המסורתי ברגע האחרון: "ולתפארת מדינת ארץ-ישראל" (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
הרב רוזנברג, הערב

24 שעות לאחר שפרסמו מודעת הבהרה נגד הדלקת המשואה על-ידי הרב שמעון רוזנברג, סבו של הילד מוישי הולצברג - בנם של השלוחים-הקדושים הרב גבריאל-נח והרבנית רבקה הולצברג הי"ד - רבני חב"ד מורים לרב רוזנברג: אל תבטל את השתתפותך באירוע.

כזכור, השבוע חשפנו את תוכן המכתב של רבני חב"ד: "הננו להודיע כי השתתפותו של אחד מחסידי חב"ד (רש"ר שיחי´) בטקס שתוכנו ורוחו זרים לרוח ישראל סבא, היא על דעתו הפרטית ובשום אופן לא בשמם של שלוחי חב"ד וחסידי חב"ד. פעולתו זו היא בניגוד לדעת רבני חב"ד".

מאז פרסום המכתב אתמול, הרב רוזנברג החל לשקול לבטל את השתתפותו באירוע בהר הרצל. אמש (שני) הוא פנה לרבני חב"ד והודיע להם שהוא מבטל את השתתפותו באירוע - היות והוא יהודי שומר תורה ומצוות ואינו מתכוון להמרות את פי הרבנים.

הרבנים ערכו התייעצות מיוחדת ולאחר דיון ארוך - הוחלט להורות לו שלא יבטל את השתתפותו. הסיבה: ביטול ההשתתפות יגרום לחילול השם באופן גדול, היות ואור הזרקורים של ההדלקה מופנית אליו ואל נכדו מוישי.

במכתב החדש, הנשמר בבית רבו של כפר-חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, נכתב כי התנאי להשתתפות באירוע - לא יאמר בשום צורה שהיא שהוא מייצג את שלוחי חב"ד וחסידי חב"ד, אלא מייצג את עצמו בלבד.

רק לאחר חתימת הרבנים על המכתב החדש, נסע הרב רוזנברג לאירוע, יחד עם נכדו מוישי.

באירוע עצמו, לא השתמש הרב רוזנברג בשם חב"ד, ואפילו שינה את הטקסט הרישמי המסורתי והכריז בגאון: "ולתפארת מדינת ארץ-ישראל", במקום "מדינת ישראל".

הרב רוזנברג עלה לדליק להדליק לבד את המשואה, כשמוישי נשאר בקהל, יחד עם הסבתא הגב´ יהודית רוזנברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר