בהלת הפוליו

הרב שטיינמן לבכירי משרד הבריאות: "צריך להתחסן"

בעקבות החשש מאי מתן חיסון נגד פוליו במגזר החרדי, הגיעו בכירי משרד הבריאות לביקור בבתי גדולי ישראל, וביקשו את ברכתם לחיסון. לאחר התייעצות הורה הגראי"ל שטיינמן הורה: יש לבצע את החיסון, הגר"ח קנייבסקי הסתפק בברכת 'ברכה והצלחה' לרופאים ובאיחול: 'שלא יזדקקו לכם' • צפו בתיעוד מהביקור (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אנשי משרד הבריאות בבית הגר"ח קנייבסקי (צילום: כיכר השבת. בבית הגר"ח: אדי)

בהלת הפוליו: גדולי ישראל מרן הגראי"ל שטיינמן ומרן הגר"ח קנייבסקי, נועדו ביום שישי האחרון עם מנכ"ל ובכירי משרד הבריאות ושמעו מהם על הצורך להתחסן כנגד המגפה.

בימים האחרונים שורר בלבול גדול בקרב הורים רבים בציבור החרדי, המתלבטים בצורך לחסן את הילדים כנגד מחלת הפוליו. דעותיהם של רוב הרופאים אמנם בעד מתן החיסון, אך מנגד מגלים חלק מהרופאים התנגדות תקיפה וטוענים כי יש בכך סכנה מיותרת. גם לגבי דעתם של גדולי ישראל נחלקו הדעות, ושמועות שונות התרוצצו ברחוב החרדי.

החיסון נגד פוליו, הגראי"ל שטיינמן תומך (צילום: פלאש 90)

לאחר ביקורה של שרת הבריאות יעל גרמן במהלך השבוע האחרון בטיפות החלב ובמרפאות בערים החרדיות בני ברק ואלעד והצהרתה ל'כיכר השבת' כי במגזר החרדי הורים רבים בוחרים שלא לחסן את ילדיהם, פנתה גרמן לראש עיריית ב"ב ומזכיר מועצת גדולי התורה אברהם רובינשטיין, וביקשה לשמוע את דעתם של גדולי ישראל.

בסוף השבוע (יום שישי) התייצב רובינשטיין בשעות הבוקר המוקדמות יחד עם משלחת של בכירי משרד הבריאות ובראשם המנכ״ל רוני גמזו, בבתיהם של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי. המפגש נערך על מנת לקבל את הכרעתם וברכתם של הרבנים בסוגיה.

מרן הגראי״ל שטיינמן שוחח ארוכות עם המשלחת וחקר לפרטי פרטים את סוגיית החיסון, וכששמע שדעתם של בכירי מערכת הרפואה כי יש צורך להתחסן, פסק הגראי"ל ואמר כי על הציבור לעשות כן. הכרעתו של מרן הגראי"ל שטיינמן התקבלה לאחר התייעצות שקיים עם הד"ר משולם הרט שהכריע כי יש לקיים את החיסון.

יצויין, כי כבר בתחילת השבוע שעבר חשף 'כיכר השבת', כי הורים לילדים שפנו למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בשאלה האם ניתן לקבל את החיסון המדובר נענו בחיוב, מרן ראש הישיבה הרב שטיינמן אף התבטא כי כתוב בתורה "ורפוא ירפא, מכאן שניתנה רשות לרופא לרפאות, חשוב מאוד להקפיד על הוראות הרופאים ואם הם אומרים שצריך לחסן את הילדים הרי שיש לעשות זאת".

הגראי"ל הוסיף כי "אמנם בראשונים כתוב כי מי שיש לו אמונה גדולה וחזקה אינו צריך לרפואות, אך מדובר בדרגה גבוהה מאוד שכיום כמעט ואין מי שעומד בה ועל כן אנו כלולים בחובה של "ורפא ירפא".

לאחר שגברה ההתנגדות ברחוב החרדי לחיסון ולאור שמועות שנפוצו בסוגיה, עלו כאמור בכירי המשרד ושמעו את הכרעתו הברורה של ראש הישיבה.

לאחר מכן, הגיעו חברי המשלחת אל מעונו של מרן שר התורה הגר״ח קנייבסקי כשהם מציגים בפניו יחד עם מקורבו הגאון רבי אליהו מן במשך דקות ארוכות את הסוגיה. יצויין, כי מהגר"ח קנייבסקי לא קיבלו הבכירים הוראה ברורה כי יש לבצע את החיסון, אולם זכו לברכת 'ברכה והצלחה'.

צפו בתיעוד מהביקור בבתי גדולי ישראל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר