מתנגדים לאקדמיה חרדית

הר-נוף: מאבק חריף מאיים על שלוות השכונה החרדית

מאבק איתנים מאיים לפרוץ בשכונת הר-נוף, על רקע הקמת קמפוס אקדמי על ידי הרבנית עדינה בר שלום • הרב יצחק מרדכי הכהן רובין יכנס בביתו ישיבה מיוחדת של 'המנהל הקהילתי' כדי למנוע את הקמת הקמפוס • גורם במנהל ל'כיכר השבת': "בין הרב רובין לבין משפחת יוסף ישנו מאבק ארוך שנים" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הכניסה לשכונה (צילום: גוגל)

המנהל הקהילתי בשכונת הר נוף בירושלים יתכנס במוצאי שבת לפגישה שהוגדרה "סודית" בביתו של הרב יצחק מרדכי רובין, רב קהילת 'בני תורה' בשכונה, ומחבר ספרי הלכה, בעקבות הכוונה להקים קמפוס ענק ממדים בפאתי שכונתם.

לפני חודשיים ימים הרבנית עדינה בר שלום הודיעה על פתיחת קמפוס נוסף למכללה החרדית בשכונת הר נוף בירושלים. לפי התכנית, הקרקע המבוקשת נמצאת ברחוב הרב רוזנטל דוד.

הקמפוס החדש אמור להכיל כ- 2,000 סטודנטים וסטודנטיות, ויתנשא לגובה של שלוש קומות מעל קומת הכניסה ועוד ארבע קומות מתחת לה. גג המבנה יפותח כגג ירוק ויכלול שטחים ציבוריים פתוחים וכן מעבר ציבורי.

גורם המעורב בפרטים מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" מדוע החליטו הרבנים להתכנס: "אנחנו מאוד מוטרדים מהקמת המכללה הזאת. יש אצלנו חשש מההיבטים התכנוניים שלה, יש שם טעות תכנונית. אנחנו לא מדברים על הצביון רוחני ולא מדברים על הרעיון של אקדמיה במגזר החרדי. אנחנו מדברים על תוכנית עצומה במקום לא מתאים שישליך על כל חיי היום יום שלנו התושבים. מי שמכיר, היציאה והכניסה לשכונה עמוסה ופקוקה מאוד וקמפוס כזה פשוט יהרוג את השכונה".

לא רק הנושא התכנוני מדיר שינה מעיניהם של תושבי השכונה, כך גם צביון השכונה: "מה שמטריד אותנו זה בעיקר הנושא התכנוני. אבל לא רק. תשמע, אתה מבין שיש בהר נוף אנשים שיגידו שהצביון הרוחני ובמיוחד בעת הזאת עם כל הוויכוחים שישנם (בין דת ומדינה - צ.ג) אז אקדמיה לא טובה לנו".

גורם במנהל הקהילתי מותח ביקורת חריפה על כך שלדבריו זו הפעם הראשונה בה בונים קמפוס ענק ממדים בשכונת מגורים: "לפני שאנחנו מדברים על אקדמיה ועל איזה סטודנטים יגיעו לכאן שזה כולל מעונות סטודנטים. מדובר בקמפוס ענק המונה של 3,000 סטודנטים עם 1,000 אנשי צוות. המשמעות היא מאוד כבדה, זה פשוט לא מתאים - אנחנו לא מכירים עוד קמפוס בגודל כזה שנבנה בכניסה לשכונה זה פשוט ישים אותנו במצור תחבורתי".

מנגד, גורם המעורה בפוליטיקה הפנימית בשכונה, אומר שלא לייחוס כי מדובר כאן במאבק שונה לחלוטין, "בין הרב רובין לבין משפחת יוסף ישנו מאבק ארוך שנים, וכל נושא שמי מבין בני המשפחה מעוניין לקדם, נפתח עליו מאבק קשה ביותר".

אותו גורם מוסיף, "אני צופה כאן מאבק איתנים קשה, ומקווה מאוד מאוד שזה לא ירד להכפשות הדדיות. בסופו של דבר, הר-נוף היא שכונה פתוחה וליברלית, ואני מאמין שלרוב מכריע מבין תושבי השכונה אין שום בעיה עם קמפוס אקדמי. אני מפחד שזה ידרדר למאבק בין אשכנזים לספרדים בשכונה".

"בעניין אחד צודקים המתנגדים, והוא העניין התחבורתי, ברור שפרויקט ענק כזה חייב לבוא עם פתרונות ברורים שלא יפקקו את הכניסה לשכונה, אבל אני מאמין שזה נושא פתיר, ואין כאן מקום למאבק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר