הקלטת הדיווח על החטיפה: שומעים 'חטפו אותי' בצורה ברורה

הוריהם של שלושת תלמידי הישיבה החטופים האזינו להקלטת השיחה בה דיווח אחד מהם על החטיפה, והגיבו באיפוק. גורם בטחוני: שומעים את הנער אומר בבירור 'חטפו אותי' (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שלוש אמהות החטופים (צילום ארכיון: פלאש 90)

חטיפת תלמידי הישיבה: קציני משטרה הגיעו בשעות הצהריים (רביעי) לבתי משפחות שלושת תלמידי הישיבה שנחטפו בסוף השבוע שעבר, והשמיעו להם את הקלטת השיחה בה דיווח אחד הצעירים למוקד 100 של המשטרה על החטיפה. ההורים, הגיבו באיפוק לשיחה, והביעו את תקוותם כי מערכת הביטחון תצליח להשיב את בניהם הביתה בחיים.

גורמים שהאזינו לשיחה ציינו כי מדובר ב"שיחה קשה" שאורכה כשתי דקות, ודחו את הטענות שנשמעו מכיוון המשטרה ולפיהן לא ניתן היה להסיק ממנה כי אכן מדובר בחטיפה. לדברי הגורמים, בשיחה נשמע הנער בבירור כשהוא אומר את המילים "חטפו אותי". ב-ynet צוטט גורם במערכת הביטחון שאמר כי "כל מי שטוען אחרת - מטעה את הציבור במטרה לגונן על המשטרה".

הורי החטופים, אמש (צילום: עידו בקר -ynet)

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ התייחס להקלטת השיחה ולטענות הרבות שעלו כנגד תפקוד המשטרה בנושא, ואמר: "גם אמרתי שצריך לבדוק את הדברים ולהפיק את הלקחים. אני שמעתי את הקלטת, אני אומר שזה קשה מאוד להבין אותה. אבל הקלטת הזו באחד הימים תובא לידיעת הציבור. אם היו תקלות, אני הבנתי שהמפכ"ל מינה צוות בדיקה. מקווה שיסיקו מסקנות".

מוקדם יותר היום, הגיעו הורי החטופים נפתלי פרנק, גיל-עד שאער ואייל יפרח לקריה בתל אביב ונפגשו עם שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. במהלך הפגישה אמר יעלון לבני המשפחות: "אנחנו נפגשים כדי שאעדכן אתכן בשלב בו אנו נמצאים. אני מבקש קודם כל לחזק את ידיכן, אתן משדרות עוצמה ועמידה איתנה. באירועים כאלו אחד הדברים החשובים ביותר זו עמידתכן, וזה מעורר הערכה".

יעלון הוסיף ואמר להורים המודאגים כי "נכונו עוד שעות ארוכות וקשות של מתח, ספקות וחוסר ודאות. איננו יודעים כמה זמן זה יימשך, ונדרשים אורך רוח וסבלנות. הדרך להגיע אל הבנים ואל החוטפים היא מה שאנו עושים עכשיו. אין משהו שמגביל את הפעולה", הבהיר יעלון להורים המודאגים.

אבי פרנקל, אביו של נפתלי פרנקל, אמר לאחר הפגישה עם יעלון כי "ההתרשמות שלנו היא שמערכת הביטחון עושה כל מה שהיא יכולה כדי להחזיר את הבנים. יש לנו אמון מוחלט במערכת הביטחון ובכל הפעולות שהיא מבצעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר