0% מע"מ, 100% אפליה

התרגיל של לפיד: הערבים יהנו מההטבה, החרדים לא

תזכיר הצעת החוק של תוכנית שר האוצר יאיר לפיד למתן הטבה של 0% מע"מ ברכישת דירה ראשונה חושף כי הציבור החרדי הוא הציבור היחיד שמופלה לרעה בתוכנית, לאחר שהוכנסה הקלה בלשון החוק שתסייע למגזר הערבי ליהנות מ-0% מע"מ גם ברכישת דירה שמחירה יעלה על 600 אלף שקלים (חרדים)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
0% מע"מ, 100% אפליה. השר יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

0% מע"מ, 100% אפליה: התוכנית של שר האוצר יאיר לפיד למתן הטבה של 0 אחוז מע"מ לרוכשים דירה ראשונה מקבלן, מתבררת כתוכנית שנועדה להפלות אך ורק את הציבור החרדי.

אם בתחילה חשבנו שיחד עם החרדים גם הציבור הערבי בישראל יופלה, מתברר מתזכיר הצעת החוק כי הושתל בפנים קריטריון שיסייע למגזר הערבי ליהנות מההטבה בעוד הציבור החרדי יהיה זה היחיד שיופלה לרעה.

> תזכיר החוק המלא - להורדה הקליקו כאן <

בתזכיר הצעת החוק שפורסם אמש (רביעי) על-ידי משרד האוצר התווספו שינויים שונים, בין היתר באשר לגודל הדירה - בין 60 ל-140 מ"ר וקביעה כי ההטבה תחול רק על דירה חדשה בבנייה רוויה.

בנוסף, נקבע בהצעת החוק כי נכים יהיו זכאים להטבה מוגדלת ובנוסף, נקבע הקלה כי מי שיוכיח שרצה לשרת את המדינה אך נדחה - זכאי גם הוא להטבה, זאת לעומת מי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי או אזרחי שיזכה להטבה רק ברכישת דירה שמחירה לא יעלה על 600 אלף שקל.

"מחיר הדירה הנמכרת בתוספת מע"מ לא יעלה על הנמוך מבין 600,000 ש"ח אם רוכש הדירה לא ביצע שירות, ועל 1,600,000 ש"ח אם הרוכש ביצע שירות או שהוא נכה, או שבקשתו לשרת שירות צבאי או שירות לאומי-אזרחי נדחתה", לשון תזכיר החוק.

בתוספת ההקלה הזו נסללת הדרך למגזר הערבי ליהנות מההטבה מאחר וכאשר הם מבקשים להתגייס הם נדחים על-ידי צה"ל וכך יוכלו להציג זאת כדי לזכות בהטבה כמי ששירתו בשירות צבאי או אזרחי.

מהצעת החוק עולה כי הציבור היחידי שיופלה לרעה בתוכנית הזו של יאיר לפיד הוא אך ורק הציבור החרדי, שיוכל ליהנות מ-0% מע"מ רק ברכישת דירה שמחירה עולה על 600 אלף שקלים, וכפי שהתברר, כיום לא ניתן לרכוש דירות במחיר הזה.

אמש, טען שר האוצר יאיר לפיד בראיון לגלי צה"ל כי במגזר החרדי יש הרבה דירות במחיר הזה. "יש כמה מאות של דירות כאלה. היו גם בשנה שעברה. כל המהלך שלנו מיועד להוריד את מחירי הדיור. כשמחירי הדיור אכן יורדים ואז גם ירדו מחירי הדירות הזולות יותר".

"יש ביישובים חרדים בעיקר, אתה יודע, אלעד, ביתר עלית, מקומות כאלה. יש דירות זולות בהיקפים האלה, פחות", טען לפיד, "אני לא הסתרתי לרגע. זה כמו השוויון בנטל, אנשים ששירתו ותרמו למדינה יהיו זכאים ליותר הטבות. אנשים שלא משרתים ואנשים שלא הולכים לצבא, לא יהיו זכאים ליותר הטבות, אלא פחות הטבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר