היחסים מתחממים?

השר אורי אריאל ל'מועצת': הבחירות בישראל - בקרוב

לאחר התחממות היחסים בין שר הבינוי אורי אריאל לחברי המועצת החסידית, נועד השר אריאל עם חברי המועצת הליטאית - הגרמ"ה הירש, הגרב"מ אזרחי והגר"ד כהן. הצדדים דנו במצוקת הדיור החרדית והשר העריך כי בקרוב יתקיימו בחירות בישראל לאחריהן ישבו החרדים בממשלה • פרסום ראשון (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השר אורי אריאל עם הגרמ"ה הירש (צילום: באדיבות המצלם)

התחממות בגזרת הבית היהודי-יהדות התורה? שר הבינוי אורי אריאל (הבית היהודי) הגיע בימים האחרונים לביקור אצל חברי מועצת גדולי התורה הגאון רבי משה הלל הירש, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי והגאון רבי דוד כהן.

בימים האחרונים עוסקת המערכת הפוליטית במשבר הקואליציוני וכן בשאלת הקמת ממשלה חילופית עם החרדים או בהליכה לבחירות חדשות, אבל במקביל מתברר כי בשקט מאחורי הקלעים נוצר ערוץ חיבור חדש בין אנשי הבית היהודי, או יותר נכון לומר הפלג החרד"לי שבמפלגה, לבין מנהיגי הציבור החרדי שמבינים כי רב המשותף על המפריד וכי בחיבור כוחות ניתן לפעול למען המגזר הדתי והחרדי גם יחד.

לאחר שבשנה האחרונה נוצר ערוץ קשר ישיר בין לשכתו של שר הבינוי אורי אריאל לבין חברי מועצת גדולי התורה של תנועת "אגודת ישראל" ובעקבות כך נערכו ביקורים שהוגדרו כטובים במעונם של האדמו"רים, מצאנז,קרלין וסאדיגורה, מתברר כי כעת נפרצה הדרך לקיום ערוץ מיוחד וישיר גם אל בתיהם של חברי מועצת גדולי התורה הליטאית של תנועת "דגל התורה”.

בימים האחרונים הוזמן שר הבינוי אורי אריאל לביתם של הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא בבני ברק וכן לביתו של הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת "עטרת ישראל" בירושלים כשאליהם הגיע כשהוא מלווה בצוות המקצועי

במהלך הפגישות הללו דנו הצדדים באופן מעמיק בקשיי וצורכי הדיור בציבור החרדי כשהנוכחים מקיפים את הבעיה הקשה מכל היבטיה תוך שימת דגש על מציאת מסלולים ופתרונות אפשריים.

יצויין כי בפגישה בירושלים השתתף חבר מועצת נוסף הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון גבעת מרדכי ובמקביל לכך בפגישה בבני ברק השתתף גם הדיין הגאון רבי יהודה סילמן.

אחת הפגישות המרכזיות התרחשה אמש בשעות הערב כאשר הגיע שר הבינוי אורי אריאל לביתו של הגאון רבי משה הלל הירש ראש ישיבת סלבודקא וחבר מועצת גדולי התורה.

השר שהוזמן למקום הגיע מלווה ביועציו המקצועיים ביניהם נתן נוס נתנזון המלווה את הפרויקטים למגזר החרדי והיועץ האסטרטגי יענקי ביכלר.

לאורך הפגישה השתתפו הדיין הגאון רבי יהודה סילמן ועסקן הדיור היזם אברהם להב, ובמהלכה דנו רבות בנושא מצוקת הדיור בציבור החרדי.

במהלך הדיון העלו הנוכחים את מצוקת הדיור החרדית והדגישו כי הציבור החרדי זקוק כיום לאלפי יחידות דיור. השר פירט בהרחבה מה הם הפתרונות העומדים כעת על הפרק והבהיר היכן הדברים עומדים.

ראש הישיבה ביקש לקבל פירוט מדוייק היכן ניתן לדאוג לאלפי בני התורה לדירות במחיר מוזל והתענין מה קורה כיום בבית שמש, אלעד, קרית גת, עמנואל, תל ציון, הר יונה, טבריה ועוד.

בסיום הפגישה התעניין הגרמ"ה הירש, שהינו ממקורביו הבולטים של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, במשבר הפוליטי המתמשך והתעניין "להיכן הדברים הולכים?".

ל"כיכר השבת" נודע כי השר העריך באוזני ראש הישיבה כי בקרוב יתקיימו בחירות בישראל וכי להערכתו בממשלה הבאה יישבו הבית היהודי יחד עם המפלגות החרדיות בממשלה מה שיסייע לצרכים של כלל המגזרים בחברה הישראלית.

לשאלת ראש הישיבה לגבי עתידו הפוליטי של השר בממשלה הבאה, הרגיע אריאל את הנוכחים והבטיח כי מה שלא יספיק לקדם במהלך הקדנציה הנוכחית, יקדם ביתר שאת בקדנציה הבאה.

במהלך הפגישות עם חברי המועצת סוכם כי אברהם להב ישמש כנציג הרבנים בכל הוועדות במשרד השיכון.

בנוסף נפתח ערוץ ישיר לדיין הגר"י סילמן מול מנכ"ל משרד השבינוי והצוות המקצועי של המשרד כשהכל בטוחים כי הדבר יהיה לתועלת הציבור החרדי.

(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)
(צילום: באדיבות המצלם)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר