כוחי ועוצם ידי

ישי: "הכישלון במלחמה נבע מתחושת כוחי ועוצם ידי"

במהלך כנס חזרה בתשובה, דיבר השבוע יו"ר ש"ס השר אלי ישי, ובחר לעסוק באחד הנושאים הרגישים בחברה הישראלית. ישי עמד על ההבדל שבין הניצחון של מדינת ישראל במלחמת ששת הימים לעומת הכישלון במלחמת לבנון השניה, והסביר כי הכישלון נבע מתחושת ה"כוחי ועוצם ידי", ומחסור בתפילות של החיילים (בארץ)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
השר אלי ישי (צילום: פלאש 90)

מדוע חיילי צה"ל לא ניצחו במלחמת לבנון השנייה? יו"ר ש"ס ושר הפנים אלי ישי, טוען כי הסיבה לכך היא החיילים שלא התפללו מספיק, וסמכו רק על "כוחי ועוצם ידי".

בדברים שנשא השר ישי השבוע, בכנס שארגן אחד מגדולי מחזירי התשובה, הגאון רבי ראובן אלבז, ראש ישיבת "אור החיים", הוא התייחס לניצחון של מדינת ישראל במלחמת ששת הימים לעומת הכישלון במלחמת לבנון השנייה.

דבריו של השר ישי, נחשפו אמש בערוץ 10 על-ידי הפרשן לענייני חרדים, אבישי בן חיים. "תראו מה זה לומדי התורה וזכות התורה וזכות בעלי התשובה. יש פה מבוגרים שזוכרים את ששת הימים, אני הייתי צעיר מאד בימים", אמר ישי.

"במלחמת ששת הימים, כל מדינות ערב נלחמו נגד עם ישראל", המשיך שר הפנים. "על כל חייל יהודי היו לפחות מאות חיילים, אם לא אלפים. על כל טנק, מאות טנקים. על כל מטוס, מאות מטוסים. ותשימו לב מורי ורבותיי איזה נסים ונפלאות. היינו אז הצבא הכי חלש במזרח התיכון. לא היה לנו שום סיכוי לנצח. פתאום כולם בורחים ועם ישראל מנצח.

"במלחמת לבנון השנייה", הוסיף אלי ישי, "היינו הצבא הכי חזק במזרח התיכון, לא כמו במלחמת ששת הימים, הכי חזק. בלי מצרים, בלי סוריה, בלי לבנון, בלי עיראק, בלי תימן, בלי לוב, בלי לבנון, רק 2,000 חזבאלונים. תראו מה קרה במלחמת לבנון השנייה".

"אתם יודעים מה ההבדל?", שאל ישי, ומיהר להשיב. "במלחמת ששת הימים כל יהודי ויהודי שהלך למלחמה והלך לקרב, הרים את העיניים לבורא עולם. אבל במלחמת לבנון השנייה אמרנו: 'כוחי ועוצם ידי'. ואז הקדוש ברוך הוא אמר לנו: 'כוחי ועוצם ידי? בוא נראה מה יהיו התוצאות'".

"מורי ורבותיי זה מוסר גדול", סיכם ישי. "כשכל מדינות ערב נגד העם היהודי, מה שיציל את העם היהודי זה לומדי התורה ומזכי הרבים וקירוב רחוקים והתשובה".

יו"ר האופוזיציה, ויו"ר מפלגת 'קדימה' חברת-הכנסת ציפי לבני, הגיבה לדברים ואמרה כי "מדובר בעוד אמירה מקוממת. חיילי צה"ל הם אלה שיוצאים להגן על מדינת ישראל, הם עשו את זה במלחמת ששת הימים, הם עשו את זה במלחמת לבנות השניה והם ימשיכו להגן על מדינת ישראל בגופם. יש גבול למה שחיילי צה"ל, המשפחות השכולות וכל אלה שמשרתים בצבא יכולים לספוג ולשמוע".

(צפו בוידאו, באדיבות חדשות 10)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר