דיל עמאר - אריאל אושר בתמיכת יו"ר ש"ס: "דרעי בוגד בנו"

דיל עמאר - אריאל זוכה לתמיכה על ידי בשעות האחרונות ע"י אריה דרעי ועל ידי אנשי הבית היהודי. ב'דגל התורה' יוצאים למתקפה: "דרעי בגד ברבנים, הוא מתחיל את כהונתו כיו"ר ברגל שמאל". מלשכתו של דרעי נמסר: "מרן הרב עובדיה יוסף הורה לתנועת ש"ס להגיע להבנות עם הרב חיים דרוקמן, וכך נעשה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי, בגד ברבנים? (צילום: פלאש 90)

הבחירות לרבנות הראשית: בזמן שמרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף העביר מסר למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כי ש"ס ו'יהדות התורה' יהיו מתואמים באשר לבחירת הרבנים הראשיים לישראל, מסתמן כי היו"ר החדש של ש"ס אריה דרעי, סגר 'דיל' מאחורי הקלעים עם 'הבית היהודי'.

בשעה האחרונה, מאשרים גורמים ב'הבית היהודי' וש"ס כי שתי המפלגות סגרו דיל, לפיו הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר יוכל להתמודד לכהונה נוספת, והרב יעקב אריאל יוכל גם הוא להתמודד למרות שעבר את גיל ה- 70.

על פי הדיווח של העיתונאי קובי נחשוני ב-ynet, הדיל נסגר בין המפלגות בשעות הצהריים, ועל פיו, יוכל גם הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב כיום, להתמודד לכהונה נוספת.

ב'יהדות התורה' זועמים, על הפרת ההתחייבות מול בית הרב שטיינמן לפיה כל מהלך ייעשה בתיאום עם 'יהדות התורה' וגדולי הדור.

מתואמים? דרעי והרב שטיינמן (צילום: כיכר השבת)

גורם במפלגה אמר: "בכירי תנועת ש"ס הבטיחו לנו שהם לא יעשו שום דיל בלי שיהיו מתואמים אתנו, אנחנו סמכנו עליהם כמו תמיד, במיוחד שהם אמרו את הדברים גם בשם מנהיגם הרב עובדיה יוסף".

הגורם הוסיף: "לא עברו כמה ימים מאז מונה דרעי ליושב ראש המפלגה וכבר הוא בוגד בנו, הוא פשוט התחיל איתנו ברגל שמאל, אנחנו מקווים שהרב עובדיה יוסף יודיע שהוא מתנגד לדיל".

כפי שנחשף לראשונה הבוקר ב'כיכר השבת', למרות שלאחרונה התנגד יו"ר ש"ס אריה דרעי לתמוך בחוק, לאחר מינויו ליו"ר ש"ס, דרעי שינה את דעתו, וכעת הוא נוטה לתמוך בדיל ובחוקים השונים, שספק אם ייעברו בכנסת

מלשכתו של אריה דרעי נמסר: "מרן הרב עובדיה יוסף הורה לתנועת ש"ס להגיע להבנות עם הרב חיים דרוקמן, וכך נעשה".

כזכור, מוקדם יותר, הביע אחד מראשי 'דגל התורה' התנגדות לדיל המדובר. בשיחה ל'כיכר השבת' אמר חבר הכנסת הבכיר: "לא ייתכן לסגור עסקאות עם מפלגה שחורטת על דגלה את הפגיעה בעולם התורה תוך החרמת הציבור החרדי, הדבר לא בא בחשבון".

הבכיר אמר לכיכר השבת: "נכון שהרב אריאל עדיף אמנם על פני רבנים אחרים, אך עדיין צריך לזכור את התנגדותו התקיפה של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל למועמדותו בסיבוב הקודם, ועל כן גם הפעם ראשי התנועה הליטאית יגלו התנגדות לבחירתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר