קרב ליטאי • כיכר העיר

התסבוכת של 'דגל': איום מפלגת "נצח" להתמודד

פגישתם של מזכ"ל 'דגל התורה' ח"כ משה גפני ונאמניו של הגר"ש אויערבך בוטלה ברגע האחרון. הסיבה: הפרסום המוקדם ב"כיכר השבת" • בשל כך, אנשי מפלגת "נצח" החליטו להוציא את "רשימות המדף" ולאיים בריצה נפרדת בבני ברק, מודיעין עילית ואולי אף בירושלים. ומה אומרים ב'דגל התורה'? (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישעיכו ווין עם הגר"ש אויערבך (צילום ארכיון: כיכר השבת)

קרב ליטאי: סערה של ממש נוצרה אתמול (ראשון) בתנועת 'דגל התורה' לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על הפגישה הצפויה בין מזכ"ל תנועת דגל התורה ח"כ משה גפני ובכירים מנאמניו של הגאון רבי שמואל אויערבך.

בלשכתו של גפני הכחישו את הדבר מכל וכל בצורה נמרצת אולם ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה היתה אמורה להתקיים בביתו של גפני בבני-ברק ונוצרה בתיווכו של אחד העסקנים בקרית יובל בירושלים אהרון גלייזל אולם לאור הפרסום המוקדם והכעס הגדול ב"שערי חסד" על פרסום הדבר הרי שהיא נדחתה בסופו של דבר.

הבוקר, לאחר שהבינו אנשי "הפלס" כי בתנועת 'דגל התורה' מסרבים לשבת עימם בצורה רשמית לצד השולחן ולנהל משר-ומתן רציני על דרישותיהם, הוחלט להוציא לאור את "רשימות המדף" ולרוץ בנפרד בערים בני ברק, מודיעין עילית ואולי אף ירושלים.

"אנו חשים שוב את אווירת הזלזול וההתעלמות מדרישות לגיטימיות", אומרים גורמים בכירים שם ומאיימים להוציא לפועל את הבטחותיהם. לדבריהם, "אין ספק שבמאמץ קל ניתן יהיה לעבור את אחוז החסימה בכל המקומות הללו ולהכניס נציגים למועצות העיר".

על-פי המסתמן, ישעיהו ווין יעמוד מאחורי הקלעים ברשימה במודיעין עילית אולם מי שיכבוש את המקום הראשון הוא דווקא גיסו אבי ברגר מנהל ת"ת בעיר ופעיל ציבור.

בבני-ברק צפוי לרוץ בראשות הרשימה שמוליק גולדשמיד, מעסקני ישיבת פוניבז' (פלג "המחבלים"). בירושלים עדיין לא נפלה ההחלטה הסופית אולם באם הדבר ייצא אל הפועל הרי שחיים אפשטיין (מועמד "נצח") יוצב במקום הראשון.

מנגד, גורמים ב"דגל התורה" לא מתרשמים מהאיומים ומגחכים על כל המהלך. "ראשית", הם טוענים, "במודיעין עילית ל"הפלס" יש מאות בודדות של מנויים, כך שאין להם יותר מ-500 בעלי זכות בחירה. גם אם יגייסו את כל הכוחות לא יגיעו לשום תוצאות, מה גם שכבר כיום חבר מועצת העיר שם טוב מזוהה במוצהר עם הגר"ש אויערבך וכמוהו יש נציג נוסף".

"במקרה של הליכה לבד לבחירות הם יפסידו גם את זה", אומר הגורם ב'דגל התורה'. הרי ראשות העיר, הסגנות וכל השליטה בעירייה עד היום נתנה גם להם, מה הם רוצים שידחקו אותם עד לפינה?".

לדבריו, "גם בבני ברק המצב שלהם לא מזהיר, מה 570 מנויים יכולים להביא כבר אל הקלפי, גם אם יהיו קבוצות חסידיות שונות שירצו לפגוע באגודת ישראל או קבוצות ספרדיות שירצו לפגוע בש"ס זה הרי לא הרבה קולות, מה גם שכיום ראש העירייה ובעלי התפקידים הבכירים בעיר נותנים את שירותם לכלל תושבי העיר, במקרה שיכריזו על התפלגות גם יאכלו את הדגים הלא טובים וגם יפסיקו לקבל מה שקיבלו".

"כל האיום הזה הוא סרק", הוא טוען בתוקף, "כל העניין בזה הוא רק להראות שהם קיימים, זה ותו לא".

תגובת לשכת מזכ"ל 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לא התקבלה עד לשעת פרסום הידיעה. לכשזו תתקבל נפרסמה לאלתר.

אתר "כיכר השבת" ימשיך לעקוב ולדווח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר