משרד המשפטים מתריע: מוסדות 'שובו בנים' בסכנת פירוק

במשרד המשפטים החליטו לשלול את האישור לניהול תקין במוסדות 'נחמת ציון' של חסידות 'שובו בנים', זאת בשל חשש כי צירוף החברים החדשים לעמותה - נעשה בניגוד לחוק, ולצורך העברת נכסים שלא כדין על ידי בנו של הרב אליעזר ברלנד (חרדים)

יוסף פאר | כיכר השבת |
הרב אליעזר ברלנד (צילום ארכיון: פלאש 90)

העמותה של 'שובו בנים' תפורק? במכתב שנשלח השבוע ממשרד המשפטים למוסדות 'נחמת ציון - ברסלב' (שובו בנים), נשלל אישור הניהול התקין של העמותה לשנת 2013, וכן נשלחה התראה למנהלי המוסדות לקראת פירוק, וזאת בין היתר לאור חשש כבד כי צירוף חברים חדשים לעמותה נעשה בניגוד לחוק.

במשרד המשפטים הודיעו ל'שובו בנים' כי אל המשרד הגיעה פנייה לפיה הוחלפו לאחרונה חלק גדול מחברי העמותה, תוך שימוש באיומים, כאשר בנוסף דווח על כך שהעמותה פועלת בכדי לממש את נכסיה ולהבריח אותם שלא כדין.

עוד נטען בפנייה, כי נחמן ברלנד, בנו של הרה"צ אליעזר ברלנד, ניסה לכאורה להוציא במרמה כספים מהעמותה, בסיועו של מר ערן הוכברג.

במשרד המשפטים ביקשו בין היתר את תגובת המוסדות לרקע לפרישתם של חלק משמעותי מחברי העמותה במהלך האסיפה הכללית שנערכה בשלהי שנת 2012, והוספתם של חברים חדשים.

בנוסף, נאמר בפנייה שהגיעה למשרד המשפטים, כי בעבר נעשה - כביכול בהוראתו של נחמן ברלנד, ניסיון להחתים את הרב אליעזר ברלנד על הסכם העברת נכסים לידיו של ערן הוכברג, מההסכם עלה כי הוכברג העביר במשך השנים סכומי עתק למוסדות.

יצויין, כי אחת הסיבות לעזיבתו של הרב ברלנד את הארץ היא, לטענת מקורביו, בשל כך שהוא הוכרח לחתום על ההסכם.

בסופו של דבר, נאמר בפנייה, לא עלה בידיו של נחמן ברלנד להחתים את רוב חברי העמותה על המסמך להעברת נכסים, ולאחר מכן, כונסה האסיפה הכללית, והחלט על צירופם של 4 חברים חדשים לחברי העמותה. כשמאוחר יותר, באמצעות לחץ, כך לדברי הפנייה, אולצו חברי העמותה שסירבו לחתום על ההסכם - לפרוש ממנה, וזאת ככה"נ בנסיון להעביר את ההסכם.

במשרד המשפטים מבקשים לדעת בפני מי חתם הרב ברלנד על ההסכם, והאם ההסכם נחתם בזמן שהותו בארץ.

המשרד אף הודיע על הסרת אישור ניהול תקין לשנת 2013 לעמותה, וזאת בשל חשש כבד כי צירוף החברים החדשים לעמותה נעשה בדרכים לא חוקיות.

בנוסף, מתריע המשרד כי באם לא תינתן תגובה לשאלות עד ה-19 לחודש, (אוגוסט), הרי שתיעשה פניה לבית המשפט בבקשה לפרק את העמותה.

צפו במסמך המלא:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר