משי זהב תוקף: לא ראיתי את המנהיגים החרדים אצל המשפחות השכולות

ביקורת חריפה נגד הציבור החרדי והנהגתם של מרנן ורבנן גדולי ישראל ביחסם למבצע הצבאי ברצועת עזה נמתחה הבוקר על-ידי יהודה משי זהב, במהלך ראיון ב'גלי צה"ל'. תמלול (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ביקורת על הציבור החרדי. יהודה משי זהב (צילום ארכיון: פלאש 90)

ומי מותח ביקורת על הציבור החרדי? יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, העניק הבוקר (שני) ראיון רזי ברקאי בגלי צה"ל במהלכו תקף את המנהיגות החרדית, לא פחות, בעניין המלחמה ברצועת עזה.

"ביום שישי כשהיו שני חיילים הרוגים של גבעתי וחייל שלא ידעו עדיין אם הוא חטוף, עיתון חרדי הפלס, בשיא הקרב, תוקף את המח"ט וינטר בזה שמשתמש בכיפתו לרעה בכדי למשוך חרדים להתגייס לגבעתי. עדיין הוא לא קבר את חייליו שנפלו בקרב למען ישראל וזה הנושא שמעסיק אותם. אין לי טענות לציבור החרדי, הוא ניסה להתחבר עשה הרבה פעילויות חסד למען תושבי הדרום, באמת רצו לצאת מגדרם כדי לעשות פעילות", אמר משי זהב.

בשלב זה עבר לתקוף את המנהיגות החרדית שהם כידוע גדולי ישראל: "הטענות זה על המנהיגות ועל התקשורת החרדית, אני לא ראיתי שום מסר, שום הובלה, כמו שאמרתי, שום ביקור אחד של המנהיגים לא אצל המשפחות השכולות, לא ראינו בלוויה גם שאתמול היו 20 אלף איש, לא ראית שחור, פה ושם היו אולי חרדים, אבל אנחנו יודעים כשאנחנו רוצים למלאות בשחור".

"כולם מתחברים אין ימין ואין שמאל כולם מתאחדים, בא נעשה לפחות את המינימום. לא עשינו מספיק. קח את הנושא הרוחני, את הנושא של הגברת לימוד התורה בישיבות לטובת חיילי צה"ל לטובת עם ישראל, למה את זה לא, לפחות את זה. אתה אמרת מקודם שהרב קלמנוביץ שאסור לקרוא לו רב אומר את המשפט שמוטב שחיילי צה"ל ימותו מאשר שיעשו עבירות חמורות, זה הרי מזעזע ואנחנו מתרצים זאת שזה חריג? שזה לא מקובל? הרי אחד כזה היה צריך להעיף אותו", אומר משי זהב.

שמואל חיים פפנהיים, שהתראיין גם הוא אצל רזי ברקאי אמר: "אני חושב שמשי זהב מאוד מקצין. ברור שההנהגה החרדית מאוד זהירה בחיבוק שלה, אתה עם כל הכבוד לך עדיין לא מחליט מי גדול ישראל".

משי זהב: "ספק אם הוא בכלל מישראל מי שמדבר כך על חיילי צה"ל".

פפנהיים: "אני לא ראיתי את זה בדרשות ולא ראיתי במשנתם של גדולי ישראל שלנו, זה מאוד מפליא וזה קיצוניות מוזרה מאוד. אולי הוא חצי פוליטיקאי ויש לו אינטרסים פוליטיים. זה לא השפה שלנו. אני רואה בדיוק להיפך, את גאב"ד העדה החרדית ואת הראב"ד שאספו מיליון שקל וחילקו לילדי תלמודי התורה באזור הדרום מתנות בכדי לחזק אותם, אני רואה בדיוק את ההיפך, את הארגונים החרדים שנותנים לחיילים ורוצים להיות שותפים וכל הרבנים תומכים בזה. עדיין יש לנו אנשים קיצונים מאוד שהם משתוללים אבל זה טבע הדברים כשחלק מתקרבים אז החלק האחר מסתגר יותר".

משי זהב: "אני חושב שכל התגובות המינוריות הללו למעשי התקיפה של חייל מילואים בבית שמש שחזר הביתה באמצע הקרב, זה מקומם מאוד, איך לא העיפו את התוקף מהקהילה החרדית".

פפנהיים: "זה לא נכון, כל הרבנים משתפים פעולה וגינו את התקיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר