זוגיות: טיפים שיעשו לכם שלום בית אמיתי

במקום לשנות את בן הזוג, השקיעו את כל האנרגיות של הרצון לשינוי בעצמכם ובהתבוננות פנימית מעמיקה תוך שאלה מה עוד אוכל אני לעשות בכדי שאזכה בזוגיות טובה ומאושרת ואם כן השמיים הם הגבול. לא משאירים דברים בבטן!! אם אירע דבר מה לא נעים ביניכם חשוב שתשבו ותלבנו את הדברים עוד באותו היום מבלי לגרור את זה

חגית אמאייב | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

אין דבר כזה ביקורת בונה! ביקורת היא תמיד הרסנית ולא מועילה והפעולה היחידה שהיא יוצרת זו התנגדות וחסימות לעומת זאת כאשר ישנם דברים שחשוב לכם שישמעו, עליכם לרפד את פתיחת השיחה במילים טובות ומפרגנות כאשר את הדברים שמציקים לכם יש לומר כדבר שלו יתוקן, תיהיה המציאות הזוגית טובה אף יותר, לדוגמא: "את/ה איש/ה נפלא/ה ואני יודע/ת שאת/ה עובד/ת קשה ובכל זאת לו רק תסכימ/י לעזור לי בעניין הזה (כל אחד מה שמטריד את מנוחתו) אני ממש יעריך את זה ואני בטוח/ה שנצליח ובגדול".

מילים טובות הן מצרך חיוני בדיוק כמו מזון ושינה, לכל אדם יש צורך קיומי באישור מהסביבה ועל כן אנו כל הזמן מתבוננים סביבנו לראות מה אומרים עלינו אך כאשר אנו נישאים את מלוא הצורך במילים טובות ומפרגנות אנו מבקשים ומייחלים לקבל מבן זוגנו אשר הוא ורק הוא, יכול לספק לנו את אותו חמצן בדמות מחמאה, חיזוק והערכה לו אנו כה זקוקים בכדי להתקיים.

אני יכול לתת לעצמי מילים טובות, אני לא חייב לחכות כל העת שמישהו אחר יעניק לי את כל החום והאהבה להם אני זקוק. אם אדע לתת לעצמי את החיזוקים והמילים הטובות להם אני מייחל כבר ארגיש טוב יותר ואז יוקל גם לאדם שמולי לתת לי מילים טובות שעל כך נאמר "כמים הפנים לפנים כך לב האדם לאדם" שכן הרבה יותר קל לנו לתת מילה טובה לאדם שמבין בעצמו שהוא טוב וראוי מאשר לאדם שעסוק כל העת בהלקאה עצמית אינסופית ומרגיש שהוא כלל לא ראוי לטוב, מה שמוריד את מוטיבציית האחר למצוא ולהאיר לו את הטוב.

כל אחד יודע היטב במה הוא חלש ועל כן אף אחד אינו מעוניין שמישהו אחר יאמר לו עד כמה הוא חסר ואכן זוגיות טובה מתבססת על ראיית הטוב שבאחר ולא התמקדות במגרעותיו. לו יחיה האדם את חייו עם אדם אחר שכל הזמן שם לו כמעין מראה המזכירה לו את פצעיו וחסרונותיו, בוודאי לא יוכל לתחבר אליו רגשית ואך ברור ששותפות שכזאת לא תחזיק מעמד באופן הטבעי ביותר שכן אף אחד לא רוצה שיעמוד מולו אדם שיידרך לו כל העת על יבלותיו ויזרה מלח על פצעיו על כן אם אין לכם משהו טוב להגיד אזי "סייג לחוכמה שתיקה".

המתנה הגדולה מכולם

לא משאירים דברים בבטן!! אם אירע דבר מה לא נעים ביניכם חשוב שתשבו ותלבנו את הדברים עוד באותו היום מבלי לגרור את זה שכן הלילה הוא זמן בו הראש נובר בבעיות והיצר מנפחם למימדים לא פרופורציונאליים, דבר אשר יוצר ביניכם פערים שלאחר מכן, עם חלוף הזמן קשה יותר לגשר עליהם כי נוספים עוד ועוד דברים על כדור השלג שהולך ומתגלגל, תופח ולא משאיר מקום להיגיון בריא אשר נחוץ ביותר לפתרון קונפליקטים.

זוגיות היא המתנה הכי גדולה שאדם יכול לקבל לו רק יסכים לקבל את המציאות במקום לנסות לשנותה, זיכרו תמיד את כל הדברים היפים והטובים בבן הזוג, אותם דברים בעבורם החלטתם להינשא ואכן, אף על פי שהחיים דינאמיים ואנו משתנים עם השנים עדיין בכל אחד ישנו טוב מהותי, קיומי, אלו-קי אשר טבוע בצורה השורשית ביותר ואשר מחכה שיכירו בו ויטפחו אותו כאשר שני בני הזוג הם היחידים שאמורים לספק זה לזו את אותה מראה ליופי ולטוב הקיים.

והכי חשוב, אל תחפשו או תנסו לשנות את השני! הוא פשוט לא ישתנה רק כי אתם רוצים שישתנה, במקום זאת השקיעו את כל האנרגיות של הרצון לשינוי בעצמכם ובהתבוננות פנימית מעמיקה תוך שאלה מה עוד אוכל אני לעשות בכדי שאזכה בזוגיות טובה ומאושרת ואם כן השמיים הם הגבול.

בהצלחה!

לשיטת הטיפול הזוגי הייחודית לתקשורת טובה יותר ולמניעת השחיקה הזוגית באמצעות קלפים "בשניים" המותאמת לציבור התורני ולשאלות בנושאי זוגיות, הורות, מצבי דיכאון, חרדות, קשיים נפשיים ועוד בפורום המקצועי שבאתר www.b-two.co.il "בשניים ויותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר