"באנו כדי להרוס"

עיריית ירושלים הורסת בית כנסת בגילה בגלל מרפסת

זה 15 שנה שהרב אביטל מימון מפעיל בית-כנסת בביתו ברחוב השיש 7 בשכונת גילה בירושלים. הבוקר דחפורי העירייה החלו בהריסת המבנה משום שלטענת העירייה, מעל גבי הדירה נבנתה מרפסת שלא כחוק. מימון ל"כיכר השבת": "ביקשתי להוציא צו מניעה, לא נתנו לי. אמרו לי 'באנו כדי להרוס'" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הדחפור הורס את בית הכנסת, הבוקר (צילומים: כיכר השבת)

זה 15 שנה שהרב אביטל מימון מפעיל בית-כנסת בביתו ברחוב השיש 7 בשכונת גילה בירושלים. הבוקר (רביעי) דחפורי העירייה החלו בהריסת המבנה משום שלטענת העירייה, מעל גבי הדירה נבנתה מרפסת שלא כחוק.

מימון אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי העירייה מסרבת לתת לו אפשרות להוציא צו מניעה חוקי: "העירייה לא מוכנה להמתין שעה בכדי שנקבל צו מניעה, היועץ המשפטי נמצא בבית המשפט המחוזי וביקשתי מהם שיתנו לי להביא את האישור אך הם לא מוכנים בכוונה. הם אומרים לי 'אנחנו לא באנו סתם, אנחנו באנו להרוס'".

"יש כאן מרפסת שנבנתה בחריגה של 5 מטר. אי אפשר להרוס רק את המרפסת מפני שזה הגג של בית הכנסת ואם יהרסו את זה אז כל המקום יקרוס", אומר מימון ומוסיף בייאוש: "אין לנו מה לעשות, הדחפור התחיל להרוס".

מיכאל מלכיאל, חבר מועצת עיריית ירושלים שהגיע למקום ההריסה, אמר בשיחה עם "כיכר השבת": "אנחנו מזועזעים מהמחשבה שבירושלים, בית כנסת פעיל ייהרס על ידי העירייה, אנחנו עושים הכול בכדי למנוע את המעשה המביש".

"כואב הלב לראות הריסת בית הכנסת. אלו מחזות שלב אדם יהודי לא מסוגל לראות", הוסיף מלכיאל.

אריה קינג, חבר מועצת עיריית ירושלים, אמר כי "צריך לעשות קריעה כשרואים כאלה דברים. יש בעיר עשרות מסגדים לא חוקיים על אדמות פרטיות וציבוריות ואף אחד לא נוגע בהם בגלל 'רגישות'".

שעה קלה לאחר התחלת ההריסה, בעקבות פעילות חברי המועצה, רמי לוי, מיכאל מלכיאלי ואריה קינג, ניתן צו להפסקת הריסת בית הכנסת. בשעה 12:00 ייערך דיון בעניין בבית המשפט המחוזי בירושלים.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "בית המשפט דחה את בקשת בעלי הנכס לעכב שוב את הצו שהוציא להריסת תוספת הבניה. על כן העירייה פועלת על פי החוק והוראות בית המשפט להריסת עבירת הבניה שבוצעה במקום בניגוד לחוק וללא כל רישיון.

"מדובר במקרה המתמשך ע"פ מספר שנים, בו הורחב בית פרטי ללא רישיון ולאחר מכן נהפך הבית לשימוש בית כנסת בידי שכנים, אף הוא ללא היתר כחוק. הריסת תוספת המבנה שהוקם שלא כדין, נעשתה לאחר שבית המשפט קבע כי יש להרוס את התוספת.

"חשוב להבהיר ולהדגיש, העירייה לא הרסה בית כנסת. אלא ביצעה צו ההריסה לתוספת שנבנתה ללא כל רישיון חוקי. נציגי האגף למבני דת, שהו במקום בעת הביצוע, בתיאום מלא עם בני המשפחה, לפקח על ההליך ולמנוע פגיעה כלשהיא בספרי קודש וכדומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר