משגיחי הכשרות ב"העדה החרדית" הצהירו שאין ברשותם סמארטפון

בעדה החרדית הודיעו כי כלל משגיחי הכשרות של הבד"ץ הצהירו בעל פה ואף בכתב שאין ברשותם "סלולרי לא כשר". גם בוועד השוחטים של "העדה" חתמו על הצהרה דומה (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
טלפון חכם, לא בכיס של משגיחי העדה החרדית (צילום: יח"צ)

וועד הכשרות של העדה החרדית הודיע כי כל המשגיחים של הבד"ץ הצהירו, בעל פה ובכתב, כי אין ברשותם סלולרי שאינו כשר.

"נפגשתי עם הרב אברהם יצחק אולמן, שהוא הרב הפוסק של ועד הכשרות של העדה החרדית, ובפיו בשורה משמחת, שכל משגיחי הכשרות שלהם הצהירו בעל פה ובכתב שאין להם סלולרי לא כשר", סיפר ר' אהרן פיינהנדלר, איש "הועד לטוהר התקשורת".

לדבריו, "ההודעה הנ"ל מצטרפת להודעה לפני תקופה של ועד השחיטה של העדה החרדית, שהשוחטים והבודקים שלהם הצהירו כנ"ל. בהכשר עדה החרדית קיימת הנהלה נפרדת לשחיטה, שהודיעו לנו בכתב על החתמת השוחטים, ואילו ועד הכשרות הודיע לנו בעל פה על החתמת המשגיחים".

ובינתיים בירושלים: הסמארטפונים גורמים לאסונות (צילום: שמוליק אברהם)

הרב פיינהנדלר התייחס לתופעה של מכירת מכשירים סלולריים כשרים מזויפים: "ישנם הרבה סוחרים נוכלים שמוכרים סלולרי פרוץ עם חותמת מזוייפת של ועד הרבנים לענייני תקשורת, וגם עם מספר כשר".

הרב פיינהנדלר הסביר את השיטה של אותם מוכרים: "בשעת מכירה, הם פשוט מכניסים סים כשר לתוך מכשיר לא כשר, ואח"כ הקונה בשנייה אחת מחליף לסים פסול (סלולרי כשר אמיתי קולט רק סים כשר)".

לדבריו, "מי שיודע על חנות שמוכרת בוודאות לא כשר, וקל וחומר אייפון, בוודאי לא יכנס לשם, כשם שלא יקנה בשר כבש כשר בחנות שמוכרת גם חזיר. מי שקונה כשר אפילו עם חותמת, עדיין חייב לשאול אם המכשיר קולט סים לא כשר, ועדיף שהמוכר יכניס סים לא כשר לנסיון, להוכיח שלא נקלט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר