בחור ישיבה לא התייצב בבקו"ם ונעצר; הרב אוירבך שוחח עמו טלפונית

תלמיד ישיבה שנשלח לחמישה ימי מעצר, זכה לשיחת טלפון מהגאון רבי שמואל אוירבך. הרב אמר לעצור: "אשריך שנתפסת על דברי תורה" ועודד את "מסירות נפשו", לדבריו (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אוירבך (צילום ארכיון: אלי סגל)

שוב מעצר של תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס: אמש (שלישי), בשעת לילה מאוחרת, נעצר תלמיד מישיבת "זיכרון קדושים" שבדרום הארץ, וזאת לאחר שלא התייצב בלשכת הגיוס, כפי שנדרש ממנו.

מעצרו של תלמיד הישיבה, התרחש לאחר שהלה העיד ביוזמתו בפני חוקרי משטרה על תאונת דרכים שראה. כאשר השוטרים העלו במסוף המשטרתי את פרטיו, הם גילו שהוא לא התייצב, והעבירו אותו לידי המשטרה הצבאית.‬‬ היום (רביעי) בשעות אחר הצהריים, הוא הובא בפני שופט צבאי שגזר עליו עונש מאסר של חמישה ימים.

בשעות הערב, מועדו עסקנים חרדים עם הגאון רבי שמואל אוירבך, מי שעמד מאחורי הקריאה לתלמידי ישיבה שלא להתייצב בלשכות בניגוד לעמדת מועצת גדולי התורה, במטרה לקבל הדרכה לדרכי הפעולה בעקבות המאסר.

במהלך שיחה, ביקש הרב אוירבך מהעסקנים לאפשר לו לשוחח טלפונית עם התלמיד העצור. בסיוע בני משפחתו, הצליחו מקורבי הרב אוירבך לקיים קשר טלפוני עם הבחור.

בשיחת הטלפון, כך לפי נוכחים בחדר, הרב אוירבך אמר לעצור "אשריך שנתפסת על דברי תורה", ועודדו וחיזקו "לעמוד בתוקף על המשמר".

עוד ציינו מקורבי הרב אוירבך, כי במהלך השיחה הוא בירך את הצעיר כי "ימי המאסר יעברו עליו בהתעלות וללא קושי והתנכלות מצד שלטונות הצבא, ושבזכות מסירות הנפש יזכה ל'ברכה עד בלי די', ולשבת כל ימיו באהלה של תורה ללא כל מפריעים מבחוץ".

מקורבי הרב אוירבך סיפרו כי לאחר השיחה הרב אמר כי "אין לשתוק על כך בשום פנים ואופן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר