חדש בסין: מדרכה למשתמשים בטלפון נייד

התמכרות לאינטרנט טלפון נייד היא בעיה אמיתית שבסין מתמודדים איתה בדרכים שונות. כעת עיריית צ'ונגצ'ינג הסינית מציגה לראשונה מדרכה מיוחדת להולכי רגל אשר משתמשים בטלפונים ניידים. המטרה: להזכיר להולכי הרגל להשתמש פחות בטלפון הנייד בחוצות העיר (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
שביל למשתמשי טלפונים בסין (CCTVNEWS (צילום מסך))

ההתמכרות לטלפונים הניידים, שהולכים ונהיים חכמים יותר, כמו גם לאינטרנט, הולכת וגוברת בעיקר במדינות המערביות. כאשר בסין הרשויות רואות בתופעה בעיה חמורה יותר, גם מפני שהחשיפה לאינטרנט חופשי מהווה איום על השלטון הסיני, שאינו דמוקרטי בעליל. אך גם משום הנזק שהדבר גורם לכלכלה הסינית, כאשר במקום לעבוד, הצעירים הסיניים מעדיפים להתחבר לאינטרנט.

לאחרונה אף התפרסם סרט תיעודי ישראלי שחשף את קיומם של מחנות גמילה מאינטרנט בסין, אשר מתנהלים כמחנות צבאיים בתנאים נוקשים. כשמטרתם היא כמובן לגמול את הצעירים הסיניים המכורים לאינטרנט.

כעת החליטו בעיריית צ'ונגצ'ינג הסינית, להתחיל להילחם בתופעת ההתמכרות לטלפונים ניידים בכלל, ולסמארטפונים בפרט. על ידי קמפיין מקורי במיוחד. כאשר יצרו שביל מיוחד להולכי רגל אשר עושים שימוש בטלפונים ניידים בחוצות העיר.

השביל אשר מסומן ממש כמו שבילי האופניים המוכרים לנו, נמתח לאורך של כשלושים מטרים בעיר צ'ונגצ'ינג. ומחולק לשביל בו משתמשי הטלפונים אמורים לצעוד, ולשביל המיועד להולכי הרגל אשר אינם עושים שימוש בטלפונים הניידים.

פקידים מהעיר צ'ונגצ'ינג סיפרו ל'טלגרף' הבריטי, כי אמנם מטרת השביל הוא גם להגביר את בטיחותם של המכורים לטלפונים. אך הוא נועד בעיקר כדי להזכיר לכל אותם הולכי רגל שהמדרכות הרגילות לא מיועדות להולכי רגל אשר שקועים במסך הטלפון שלהם. וכי עליהם להיזהר בהליכה ברחוב מפני מכשולים וכלי רכב.

למרות שהעיירה הסינית צ'ונגצ'ינג היא הראשונה ליישם בפועל את הרעיון הקצת מוזר הזה, היא לא זו שהמציאה את הדבר. לפני כשנתיים החליטו בלשכת ראש העיר של העיר פילידלפיה שבפנסילבניה ארה"ב ליצור שביל שכזה כחלק ממתיחת האחד באפריל. כשהמטרה הייתה לעורר את התושבים שישימו את ליבם לבטיחות הנדרשת בהליכה בחוצות העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר