חדש בציבור החרדי: הפרדה בין גברים לנשים גם בקלפי

לא עוד הפרדה בין גברים לנשים רק באוטובוסים ובמרפאות - אלא גם בקלפי: בעוד פחות מחודש יתקיימו הבחירות למינהל הקהילתי 'גאולה-בוכרים'. רבני השכונה דורשים כי הבחירות יתקיימו בהפרדה מלאה בין גברים לנשים, אך העירייה מבהירה כי לא תאפשר קיום בחירות בהפרדה. ב'וועד גאולה' מאיימים כי הרבנים יקראו שלא להשתתף בבחירות למינהל, במידהנ ואלו לא יתקיימו בהפרדה. הסערה הבאה?

ישי כהן | כיכר השבת |
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

ההקצנה גוברת: בעוד פחות מחודש ימים, ביום שלישי י"ז בכסלו, צפויות להתקיים הבחירות למנהל קהילתי 'גאולה-בוכרים', ובמינהל הוחלט כי בקלפי תהיה הפרדה מוחלטת בין גברנים לנשים.

ההחלטה הגיע לאחר שרבני השכונה הרב אברהם קופשיץ והרב נפתלי נוסבוים פנו לוועדת הבחירות וביקשו את ההפרדה, בבקשה הם ציינו כי מרבית בעלי זכות ההצבעה הם משתייכים למגזר החרדי ולכן יש להתחשב ברגשותיהם ולקיים את הבחירות בהפרדה.

הרבנים דרשו בתחילה כי יוצבו שתי קלפיות בשני חדרים נפרדים, אך בסופו של דבר הוסכם כי הגברים והנשים יצביעו באותו חדר אך בקלפי שונה.

ראש מינהל תרבות ופנאי בעיריית ירושלים יוסי שרעבי ששמע בימים האחרונים על ההחלטה זעם וטען שמדובר בהחלטה לא חוקית. אך הודיע על נסיון גישור פערים באמצעות הידברות עם רבני השכונה.

ב'העדה החרדית' אמרו הבוקר ל"כיכר השבת": "אנחנו בכל מקרה נוציא הודעה לציבור שאסור להשתתף בבחירות כמו האיסור להשתתף בבחירות לכנסת המינים".

גורם מ'וועד גאולה' אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו מקווים שהעירייה תתחשב בנו, אם זה לא יקרה יכול להיות מצב שרבני השכונות יצאו ויקראו לציבור שלא להשתתף בבחירות".

עיריית ירושלים מסרה בתגובה לעיתון 'מעריב': "העירייה הבהירה חד-משמעית כי לא תאפשר קיום בחירות נפרדות, והדבר אף אינו חוקי. הבחירות בשכונות העיר ייערכו במתכונת זהה לבחירות לכנסת ולרשויות".

בבחירות למינהל הקהילתי יתמודדו 29 תושבים, ובסך הכל ייבחרו תשעה חברי הנהלה חדשים, ובמינהל קוראים לציבור התושבים לבוא ולהצביע: "הדבר חשוב מאוד ויעזור לתושבי השכונה על מנת שיקבלו שירותים קהילתיים המותאמים לצרכי הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר