דיון דרמטי בכנסת ● וידאו

ליצמן הביך את קדימה: לא מתביישים לשקר? צבועים

שעות ארוכות הקדישה מליאת הכנסת לחוק האברכים • ח"כ מוזס זעק את זעקת המשפחות, ח"כ צרצור הביע תמיכה בחרדים וביקש לשתף פעולה, וליצמן, בנאום דרמטי, חשף את מסכת הצביעות של קדימה: הציג מסמך ממו"מ שניהלה עם המפלגות החרדיות וגרם למהומה (חדשות)

"חוק האברכים" מוסיף לזעזע את המערכת הפוליטית בישראל. במהלך יום האתמול, במסגרת דיון בנושא שערך בכנסת נשאו חברי-הכנסת נאומים שעסקו בחוק.

חבר-הכנסת מנחם אליעזר מוזס מיהדות התורה תקף במהלך הדיון את מפלגות השמאל שקוראות השכם והערב לאברכים לצאת לעבודה. "הם רוצים לצאת לעבוד, אבל אף אחד לא יקבל אותם", אמר מוזס.

"דיברתי עם מנכ"ל של מפעל מאוד רציני. שאלתי אותו: למה אתה לא מקבל חרדים לעבודה? הוא אמר לי שהאוירה במפעל מאוד מתירנית. הוא דואג לרוחניות שלנו", גיחך מוזס.

אחריו עלה לדוכן הנואמים חבר-הכנסת ניסים זאב מש"ס. "גל ההסתה לא נפסק", אמר זאב. הוא הזכיר את דבריו של השר דן מרדידור בקשר לילודה החרדית, דברים שהוכחשו על-ידי מרידור מאוחר יותר, כזכור.

"אם יש ביקורת, תעבירו אותה אבל בצורה מנומסת", אמר זאב. "אנחנו לא טפילים".

אלדד: הרבנים מלבים את שנאת החרדים

זאב שיבח את הממשלה על החלטתה להשאיר את קצבאות האברכים. "אנחנו לא רוצים עוני במדינה. רוצים לגזול את פת לחמם של האברכים. יש למעלה ממאה ועשרים אלף משפחות ברוכות ילדים.מי ידאג להם?"

אריה אלדד מ"האיחוד הלאומי" בחר לתקוף את החוק ואת יוזמיו. "שונאים אותם כי הם לובשי שחורים. אנחנו יהודים חדשים, ושונאים את מה שהיינו פעם. צריך תרוצים טובים כדי לקלף את בידוד הבושה מכבלי השנאה.

"באים עסקנים חרדים, רבנים, ובעקביות מקלפים את הבושה. הפטור משרות בצבא, המלחמה בגיורים בצה"ל, הכספים היחודיים, האוטובוסים למהדרין, ועכשיו - הבטחת הכנסה לאברכים ולא לסטודנטים.

"הם עושים הכל כדי שגם מי שמתבייש בשנאת אחים, לא יצטרך להתבייש יותר".

מי שהפתיע יותר מכולם בנאומו היה חבר-הכנסת הערבי אברהים צרצור. "אני בעד שהאברכים החרדים יקבלו את הקצבה הזאת, שהיא מעטה מאוד ולא מספקת לא את הצרכים שלהם ולא את הילדים שלהם.

"אין הצדקה להנחית את העונש הזה על ראשם של הילדים שהם חפים מפשע. לא כל החרדים הם אברכים שמקדישים את חייהם ללימוד תורה.

"מבדיקה שעשיתי, יש לנו גם 3,000 אברכים מוסלמים. בעזרת אחינו היהודים החרדים, נמצא את הדרך לשתף פעולה".

ליצמן הביך את קדימה

רגעי דרמה נרשמו בשעה שסגן שר הבריאות, חבר-הכנסת יעקב ליצמן נשא דברים. ליצמן דיבר לאחר נאום תקיף במיוחד שנשא חבר-הכנסת יוחנן פלסנר מקדימה, במהלכו לעג למפלגת הליכוד שהתקפלה, כביכול, בפני המפלגות החרדיות.

באותו רגע, החליט סגן שר הבריאות להפסיק את חגיגת הצביעות המתמשכת של מפלגות האופוזיציה.

"אתם בקדימה לא מתביישים?", קרא ליצמן לעברו של פלסנר. "אתם תוקפים את קדימה והליכוד על הכניעה של ביבי לחרדים? אני מבקש להקריא מתוך מסמך משא ומתן קואליציוני שניהלה יהדות התורה עם קדימה בראשות לבני, לפני הרכבת הממשלה הנוכחית.

"במסמך נאמר בסעיף בולט כי קדימה מתחייבת להבטיח המשך קצבת הבטחה לאברכים - בדיוק כפי שנוהגת המדינה. איזו צביעות, איזו בושה", אמר. המבוכה בקדימה, מיותר לציין, היתה רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר