הרב אמסלם מקים תנועה ומכריז:

"תומך בנישואים אזרחיים, אם אין כל פתרון אחר"

"אני בעד הפרדת הדת מהפוליטיקה", אומר חבר הכנסת הרב חיים אמסלם ומקים תנועה רעיונית חדשה שתקרא "עם שלם" ● בראיון לערוץ 2 הוא משרטט קווים לדמותה של התנועה ומבהיר: לא פורש מש"ס ● על פרשת אבריו של אבי כהן: זה כבוד המת, היו צריכים לתרום את אבריו ● צפו בראיון (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |

"עם שלם" - זהו שמה של תנועה חדשה שמקים חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם, שמדגיש הבוקר כי לא מדובר בתנועה פוליטית וכי הוא לא פורש מש"ס.

אמסלם סיפר בראיון לתוכנית הבוקר של ערוץ 2 כי "אנשים שלקחו יוזמה והדפיסו סטיקרים והדביקו אותם בת"א, אמסלם - העם איתך מאחוריך, אז כולם שולחים לי הודעות – ´יש לנו שם לתנועה שלך למפלגה העתידית".

הרב אמסלם שרטט קווים לדמותה של המפלגה החדשה: "כן לשמור על האורתודוכסיה כמו שאני רוצה, ויחד עם זאת לתת למי שרוצה לחיות במדינה הזאת איך שהוא רוצה ולאפשר לו את כל הכלים בלי שתכפה דעתך עליו ובלי שהוא יכפה דעתו עליך".

הרב חיים אמסלם, כך נדמה, אינו עוצר. חרף הדחתו מש"ס הוא שוב אחראי לשורת התבטאויות שנויות במחלוקת.

"אתמול", הוא מספר, "מישהו שלח לי בקשה ושאל: כבוד הרב מה דעתך על קבורה אזרחית?´ השבתי לו: מצוות הקבורה היא כבוד המת אבל כבודו של אדם רצונו ואם המת מצווה אותך לפני המות שהוא רוצה דבר מסויים, יש הלכה יותר חזקה שמצווה לקיים דברי המת.

"ולכן, כשציווה שחקן הכדורגל אבי כהן לתרום את אבריו להצלת חיי נפש, שזו מצווה לכשעצמה, יש רבנים שאני לא יודע מי הסמיך אותם או מי נתן להם את הסמכות שאמרו לא לתרום את האברים – הם עברו על מצווה חשובה לשמוע את דברי המת".

ומה באשר לנישואין אזרחיים? גם כאן, הרב אמסלם מספק תשובה מפתיעה וקשה לעיכול.

"אם אין מוצא אחר ואלטרנטיבה אחרת, ודאי שצריך נישואין אזרחיים. מה אתה רוצה להשאיר אנשים תלושים לא פה ולא שם? אני רוצה שכל מי שרוצה להתחתן במדינה הזו יעשה זאת בדרך ההלכתית המועדפת בשבילי, אבל אני לא רוצה תמיד להגיד ´לא´ ולא למצא פתרון."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר