חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם: "לרוץ עם אריה דרעי? רק אם אני אוביל"

חודשים אחרי שהעניק את הראיון הסוער, בגללו הודח מתנועת ש"ס, הרב חיים אמסלם שוב מתראיין לשלום ירושלמי. "האנשים בש"ס משמיצים ומכפישים היום את הליטאים, כפי שעשו לי. הליטאים פוגעים ברב עובדיה. דווקא היום היו צריכים אותי בש"ס, כדי שאגן מבפנים על הרב", אומר אמסלם בעקבות סערת גיורי צה"ל

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הרב חיים אמסלם (צילום: פלאש 90)

שלום ירושלמי, העיתונאי שהחל את הסערה הגדולה, שוב מגיש ראיון עם הרב חיים אמסלם. בפעם הקודמת זה נגמר בהדחה מתנועת ש"ס, לאן זה יוביל הפעם?

כזכור, היה זה ספק ראיון ספק טור פרשנות שפרסם ירושלמי ב"מעריב" שבעקבותיהם התכנסה מועצת החכמים והדיחה את הרב אמסלם.

הפעם ההתבטאויות מתונות יותר, אבל גם הן בולטות ויוצאות דופן. כמו כל האמירות של חבר-הכנסת הרב חיים אמסלם.

"האנשים בש"ס משמיצים ומכפישים היום את הליטאים, כפי שעשו לי. הליטאים פוגעים ברב עובדיה. דווקא היום היו צריכים אותי בש"ס, כדי שאגן מבפנים על הרב", אומר אמסלם בעקבות סערת גיורי צה"ל.

"אני יודע הלכה, אני פוסק הלכה, אני חושב בדיוק כמו הרב עובדיה בענייני הגיור. לחברי הכנסת של ש"ס אין הידע להגן עליו בנושאים הללו. רב ידוע בש“ס כתב לי כי ´אתה היית סותם את פיות המקטרגים. כולם שם פחדנים ומוגי לב´".

"דרעי? בתנאי שיהיה מספר שתיים"

ושוב, מפנה הרב אמסלם את האשמה כלפי יו"ר מפלגתו, שר הפנים אלי ישי. "אלי ישי הטעה את הרב וגרר אותו לפינות אפלות. ישי לא למד תורה מעולם. הוא בור. למה צריך לחשוש כל כך מהליטאים? הבוחרים שלנו רחוקים מהליטאים, אבל ההנהגה עדיין שם".

בחודשים האחרונים, טוען הרב אמסלם, הוא זוכה לתמיכה רחבה מהציבור. הוא מנופף בשורת סקרים המלמדים על דעת קהל אוהדת.

"הציבור החילוני שומע אותי ויוצא מדעתו", הוא מספר לירושלמי. "אצל הרוסים אני גיבור בעקבות העמדות שלי בנושא הגיור. מבחינתי הם זרע ישראל לכל דבר. אני מופיע באוניברסיטאות דתיות, בבתי ספר. אני מכוון לכולם. עשיתי שבת שלמה אצל המתנחלים בבית אל. כולם התחברו אליי. בעדה המרוקאית הפכתי לנסיך. אני מחזיר אותם אל המקורות האמיתיים, אל הגאווה. שפכתי מים על קרקע פורייה. אני הבשורה החדשה, התקווה. ככה הם מתייחסים אליי".

האם הוא חושב על ריצה משותפת לכנסת יחד עם אריה דרעי? "כן, אבל בתנאי שאני אהיה זה שיוביל. לא יהיו פשרות. הוא יכול להיות מספר שתיים אצלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר