"קול ברמה" חושף:

דרמה פוליטית: הרב מאזוז במכתב נגד ח"כ אמסלם

בעקבות דברי ח"כ הרב חיים אמסלם בעיתון ´מעריב´, החליט מורו ורבו, הרב מאיר מאזוז ראש-ישיבת "כסא רחמים", לצאת במכתב תקיף נגדו. "היות ויש חושבים שהוא אמר כן על דעת רבני הישיבה, הוצרכתי לגלות על זה דעת תורה שאיון דעתם של רבותינו הגאונים כך, וכולנו מסתייגים מכל דבריו" (ארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |

בעקבות דבריו של ח"כ הרב חיים אמסלם בעיתון ´מעריב´ בסופ"ש האחרון, החליטו בישיבת "כסא רחמים" ומי שנחשבים לרבותיו של אמסלם להסתייג מדבריו.

בראיון למהדורה המרכזית של "קול ברמה" הקריא הרב צמח מאזוז את גילוי הדעת: "הראו לי מה שאמר ח"כ הרב חיים אמסלם, לגבי התוכנית של תורה ועבודה שהתבטא קשות נגד תנועת ש"ס, והיות ויש חושבים שהוא אמר כן על דעת רבני הישיבה, מרן ראש הישיבה שליט"א ובכן הוצרכתי לגלות על זה דעת תורה שאיון דעתם של רבותינו הגאונים כך, וכולנו מסתייגים מכל דבריו".

מתחת למכתבו של הרב צמח, ציין הרב מאיר מאזוז בכתב ידו כי המכתב נכתב על דעתו וכי הפרסום במעריב "אינו ראוי כלל".

הכתבה שחוללה את הסערה פורסמה בסוף השבוע במעריב. העיתונאי שלום ירושלמי טען כי אמסלם מתכוון להקים מפלגה חדשה, ובמצע המפלגתי שלה ייכתב "האפליה נגדנו תיפתר באמצעות השתלבות בחברה, לימודי ליבה, שירות בצבא ויציאה לעבודה".

באשר למאבק הסטודנטים בחוק האברכים, הרב אמסלם נשמע נחרץ: הוא תומך בסטודנטים בצורה בלתי מתפשרת.

ירושלמי: "אילו יכול, היה אמסלם מצטרף ביום שני להפגנת הסטודנטים הגדולה בכיכר ציון, שתבעה להפסיק את מלגות הקיום לאברכי הישיבות. הוא היה מחלק להם כמה פסוקי משניות, שהיו אולי מביכות את התלמידים בכולל, אלה שבוחרים בחיי בטלה ונשענים על חסדי הציבור.

"כל מי שלא מלמד את בנו אמנות, כאילו מלמדו לסטות", מצטט אמסלם ממסכת קידושין. "כל תורה שאין עמה מלאכה סופה בטלה וגוררת עוון", תוקף אמסלם עם מסכת אבות. אין לו הנחות בעניין הזה. לא מזמן קיבל שיחת טלפון מזמר ידוע, שנע בין סגנון המוזיקה המזרחי והמערבי. "אתה בדיוק החרדי שאני רוצה לשמוע", הוא אמר לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר