ראיון מיוחד

ח"כ מוזס: "ישיבת חברון חשובה יותר מעיר האבות"

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ מנחם אליעזר מוזס, מצהיר בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" כי "לנו חשוב שמירתה של ישיבת חברון לא פחות ואף יותר מהעיר חברון". לדבריו, בשל התהליך המדיני, גוברים הסיכויים כי ש"ס ויהדות התורה יכנסו לקואליציה. כיצד הפתיע את בנט וכיצד התפייס עם ח"כ יעקב ליצמן? ראיון (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת חברון חשובה מהעיר חברון. ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: פלאש 90)

הגזירות הכלכליות והקיצוצים על עולם הישיבות והיכלי התורה מרחפים ברקע ומנגד עולם התורה משמיך ופורח על אף כל זאת במלוא עוזו, כשבימים אלו שבים רבבות תלמידי ישיבות ואברכי כוללים לשקוד על תלמודם ב'זמן אלול' שנפתח.

יו"ר סיעת 'יהדות התורה', ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שפעל בקדנציה שעברה בתפקידו כסגן שר החינוך כדי לסייע למוסדות החינוך החרדיים וגם כיום פועל רבות כדי לסייע במה שאפשר, מדבר בכאב בראיון ל"כיכר השבת" על המצב הקשה אליו נקלעה היהדות החרדית בצל גזירות הגיוס והפגיעה בכל העקרונות של הציבור החרדי.

"הממשלה הזאת מנסה לטעון שהיא דואגת לציבור החרדי, לשלב אותו בשוק התעסוקה ובצבא, ולמעשה היא מחוללת במו ידיה תהליך הפוך לחלוטין ופוגעת במטרות אותן טוענת שמנסה להציג", מסביר מוזס.

מוזס מספר כי אתמול השתתף בדיון בוועדה לביקורת המדינה שם התנהל ויכוח בנושא שילוב החרדים בשוק העבודה, שר הכלכלה נפתלי בנט יו"ר מפלגת הבית היהודי טען שיש לעשות הכל על מנת שהדבר יתרחש, "אלא שאז", מספר מוזס, "הפתעתי אותו והצגתי בפניו נתונים רשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפיהם יש בישראל 64 אלף משרות פנויות מכל הסוגים כשמנגד מספר דורשי העבודה עומד על מספר כפול פי כמה של 252 אלף איש".

"שאלתי אותו", מספר מוזס, "'מאיפה תשיג מקומות עבודה ראויים לציבור החרדי אם לציבור הכללי אינך מסוגל להשיג. מה אתה רוצה שיבואו רק לחתום בלשכת התעסוקה ולקבל דמי אבטלה? תפסיקו עם אחיזת העיניים', זעקתי. 'קודם תמצאו מקומות עבודה פנויים ואחר כך תבקשו לשלב את הציבור החרדי בתוכם'".

לדבריו של מוזס, שר הכלכלה הופתע מהנתונים וביקש לקבל אותם בכתב. "זאת בדיוק הבעיה עליה מתריע דוח מבקר המדינה", מסביר מוזס בשיחה ל'כיכר השבת', "שמשרד הכלכלה מסתמך בניתוחיו על מכוני מחקר עלומי שם ועל תחזיות עתידיות כשמנגד הוא זונח את הנתונים האמיתיים והמקצועיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה".

מוזס טוען שהסביר בדיון לח"כים החילונים כי קיימת אפליה כנגד הציבור החרדי. "במכרזים של בנק ישראל על קבלת עובדים כתוב כי יש לנקוט אפליה מתקנת כלפי המיעוטים הערבים הצ'רקסים והבדואים, רק את החרדים לא מזכירים. להם לא מגיע? שאלתי ולאיש לא היתה תשובה", מספר מוזס.

לקראת סיום אנחנו שואלים את ח"כ מוזס על האפשרות שיהדות התורה תהיה אולי חלק מהקואליציה בקרוב ומהם עמדותיו לגבי השלום עם הפלסטינים.

מוזס מסביר כי לדעתו האופציה הזאת ריאלית מתמיד. "ככל שהתהליך המדיני יתקדם הרי שיש סיכוי גדול שחלק מהמפלגות ייאלצו לעזוב ואנחנו נוכל להיכנס. צריך להבין שהסכנה הגדולה למדינת ישראל כיום הינה בעיית הגרעין האיראני וראש הממשלה בנימין נתניהו הבין שאם הוא רוצה שהאמריקאים והעולם המערבי ימשיכו לעמוד לצדנו עליו לוותר ולבוא לקראת הפלסטינים".

מוזס מסביר כי ביהדות התורה תמיד תמכו בתהליך מדיני שיוביל לשלום אמיתי ולהערכתו ש"ס תהיה הראשונה להצטרף במקרה שכזה ואחר כך אולי גם מפלגתו שלו.

"לנו חשוב עולם התורה, הגזירות והקיצוצים מכבידים עלינו מאוד ואנחנו עושים הכל על מנת ולהציל מה שאפשר", מסביר מוזס ומוסיף משפט מעניין, "לנו חשוב שמירתה של ישיבת חברון לא פחות ואף יותר מהעיר חברון".

"אנחנו נמצאים קצת אחרי תשעה באב, זמן החורבן, ובגמרא כתוב שרבי יוחנן בן זכאי ביקש מהקיסר תן לי יבנה וחכמיה. הוא לא ביקש להשאיר את בית המקדש או עיר כזאת או אחרת אלא רק לשמור על לומדי התורה. בזכותם של אלו אנחנו קיימים ושורדים 2,000 שנה ונמשיך בעזרת השם גם הלאה ועליהם חשוב להגן ולשמור", אומר מוזס.

לסיום, אנו שואלים את ח"כ מוזס על התקרית בינו לבין עמיתו לסיעה ח"כ יעקב ליצמן, כאשר בעת דיוני התקציב, ניגש מוזס לשוחח עם שר האוצר יאיר לפיד וחטף למנה הגונה של צעקות מליצמן.

"המטרה של כולנו היא אחת להגן ולשמור על התורה", מסביר מוזס את שאירע, "מותר שלפעמים יהיו גישות שונות אבל בסופו של דבר מה שחשוב זו המטרה הסופית וכולנו פועלים יחד למענה".

"ליצמן פגש אותי והבהיר כי כוונתו לא היתה חלילה כנגדי אלא הוא זעק בכעס לעבר לפיד ואכן קיבלתי את ההתנצלות ואני רואה את העניין הזה מאחורינו. נמשיך לשתף פעולה למען השמירה על עקרונות היהדות החרדית", אומר מוזס לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר