בגלל התעללות בעופות: חרדית הגישה תביעה ייצוגית נגד "זוגלובק"

נועה ארז, אישה חרדית ואם לארבעה, החליטה להגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת הבשר 'זוגלובק' בעקבות הצילומים שתיעדו התעללות בבעלי חיים במפעלי החברה: "נחרדתי" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90, למצולם אין קשר לכתבה)

הצילומים המזעזעים שפורסמו בתכנית 'כלבוטק' ממשיכים להסעיר את הציבור בישראל. אולם מי שהחליטה לקחת את הסוגיה צעד אחד קדימה, היא נועה ארז. אישה חרדית ואם לארבעה הלומדת למשפטים.

ארז, הגישה בקשה לתביעה ייצוגית נגד זוגלובק בגין המעשים הקשים שנחשפו, הסך שביקשה ארז כפיצוי בבקשה שהוגשה היום, עומד על 50,000,000 ש"ח, שיחולק בין הנפגעים הרבים.

בשיחה ל'כיכר השבת' היא מספרת, כי הצילומים הקשים גרמו לה להלם: "בשבילי, כאישה חרדית, לראשות ששוחטים כל יום שלושים אלף עופות בצורה מזעזעת, נחרדתי", היא מספרת שהתכנית הייתה קשה עבורה לצפייה והיא החליטה שהיא קמה ועושה מעשה.

עוד בליל אמש (ליל רביעי) היא התייעצה עם מספר ידידותיה, ויחד הן פנו לעורך הדין שמייצג אותה בתביעה, היא מספרת כי במשך כל הלילה הן שקדו יחד עם עורך הדין על התביעה.

"העניין הזה של צער בעלי חיים חשוב לי"

"כאישה יהודיה מאמינה, העניין הזה של צער בעלי חיים חשוב לי". לדבריה, היא החליטה שלא לרכוש יותר מוצרים של חברת זוגלובק, להחלטה זו הצטרפו גם בני משפחתה.

לדברי ארז, היא לא מבינה איך יכול להיות שהרבנות נתנה הכשר לדבר הזה, "נכון שההכשר לא קשור ישירות" היא אומרת ומוסיפה כי היא בטוחה שכולם ידעו מהתנאים במפעלים, "איך זה שלא היה שום מנגנון של פיקוח בכדי לבדוק שהדבר הזה לא ייקרה?".

מלבד הפיצוי המגיע ללקוחות, היא אומרת שהתביעה נועדה בכדי "להפסיק את הדבר הזה, אני לא יכולתי לשבת בצד ולשתוק".

כזכור, מוקדם יותר הודיע הרב הראשי לישראל דוד לאו כי יבקש בכינוס הקרוב של מועצת הרבנות הראשית להשתמש בסנקציות נגד החברה.

"כאדם וכיהודי הזדעזעתי מהתמונות הללו"

הרב לאו אמר בשיחה עם ynet כי: "כאדם וכיהודי הזדעזעתי מהתמונות הללו, מההתנהלות הברוטאלית של אותם עובדים כלפי בעלי חיים חסרי ישע. זהו מעשה שלא ייעשה. התורה אוסרת עלינו להתנהג כך ומחייבת אותנו בהקפדה יתירה על 'צער בעלי חיים'. לא ייתכן שנשתוק אל מול מראות כאלו. אנחנו נפעל בחומרה וביד קשה נגד המפעל".

"מלבד העניין הדתי והערכי, יש כאן גם בעיות קשות של כשרות", אמר הרב הראשי, "השימוש הברוטאלי במוטות ודאי גרם לפגיעות פנימיות קשות בעופות, והתרנגולות הגוססות ודאי שלא ראויות לשחיטה כשרה".

עוד אמר הרב לאו: "נשתמש בכל הכלים שברשותנו כדי שהמפעלים לא יחששו רק ממשרד הבריאות וארגוני זכויות בעלי החיים, אלא גם מהרבנות הראשית, שתפעל ביד תקיפה. אנחנו נקבע כללים להטלת סנקציות על חברות שכאלו, ויינקטו צעדים שיובילו גם לשלילת תעודות הכשרות, וברור לכולם מה זה אומר מבחינת אותם מפעלים".

זוגלובק: מביעים צער ומתנצלים על הדברים

בתגובה לתחקיר ששודר אמש, אמר פיני קמרי, מנכ"ל חברת זוגלובק: "אנו מביעים צער ומתנצלים על הדברים שנראו בכלבוטק, אשר אינם משקפים את רוח חברת זוגלובק ומדיניותה. הארועים שהוצגו בתחקיר לא נעשו במזיד או מתוך כוונה רעה. אנחנו רואים את המקרה בחומרה רבה ולכן טיפלנו במיידית".

"מיד עם היוודע המקרה החלפנו במיידית את המתקן במשחטה. למרות שהמתקן במשחטה עמד בתקנים ובסטנדרטים בארץ ובעולם החלטנו להפסיק מיידית את עבודתו ולהחליפו בתהליך בעל סטנדרטים מחמירים ביותר. אנו ננקוט בכל האמצעים על מנת שמקרה כזה לא יחזור בשנית. חשוב לנו להדגיש שהארוע אינו קשור לאיכות מוצרי החברה. המוצרים איכותיים ובטוחים כתמיד".

בהכנת הידיעה השתתף ניסים פרץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר